تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 21:25
61 بازدید
کد خبر : 137736

مردم طارم چشم‌انتظار بازگشایی محور زنجان ـ آب‌بر ـ شفت ـ فومن

مردم طارم چشم‌انتظار بازگشایی محور زنجان ـ آب‌بر ـ شفت ـ فومن

بازگشایی راه ارتباطی  زنجان ـ آب‌بر ـ شفت ـ فومن،  مطالبه مردم طارم از مسئولان است . به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، توسعه راه‌های ارتباطی از پیش‌زمینه‌های لازم برای توسعه هر منطقه‌ است .  تدوین استراتژی مشخص، تعریف افق و چشم‌انداز راه‌های ارتباطی مرکز استان، شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌ها برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات عمرانی در حوزه راه را هدفمند کرده

بازگشایی راه ارتباطی  زنجان ـ آب‌بر ـ شفت ـ فومن،  مطالبه مردم طارم از مسئولان است .

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، توسعه راه‌های ارتباطی از پیش‌زمینه‌های لازم برای توسعه هر منطقه‌ است .  تدوین استراتژی مشخص، تعریف افق و چشم‌انداز راه‌های ارتباطی مرکز استان، شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌ها برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات عمرانی در حوزه راه را هدفمند کرده و توسعه همه‌جانبه مناطق استان را به دنبال خواهد داشت .

متاسفانه عدم برنامه‌ریزی مناسب سبب شده است شهر آب‌بر به عنوان مرکز شهرستان طارم علی‌رغم اینکه از نظر موقعیت جغرافیایی در مرکز شهرستان واقع شده است، مورد بی‌مهری قرار گیرد .  سال‌ها است مسئولان استانی و نمایندگان وعده بازگشایی راه  زنجان ـ آب‌بر ـ شفت ـ فومن  را می‌دهند اما با همه قول‌ها، هیچ تحرک و پیشرفتی در این پروژه دیده نمی‌شود .

کندی در جریان بازگشایی این مسیر در حالی است که بازگشایی این مسیر برکاتی هم برای استان و هم برای شهرستان به همراه خواهد داشت .  بازگشایی این مسیر سبب اتصال شهرستان‌های طارم، شفت و فومن شده و توسعه شهر آب‌بر، مرکز شهرستان طارم و شهر شفت، مرکز شهرستان شفت را به همراه خواهد داشت .

با توجه به بافت روستایی شهرستان‌های طارم و شفت، صدها خانوار دامدار و زنبوردار در ییلاقات مسیر این راه از مزیت بازگشایی استفاده کرده و به راحتی محصولات تولیدی را به بازارهای مصرف عرضه خواهند کرد .  وجود مناظر زیبا در طول مسیر، این راه را به یکی از زیباترین مسیرهای گردشگری تبدیل و سبب افزایش درآمدهای بوم‌گردی مردمان دو شهرستان طارم و شفت خواهد شد .

بازگشایی راه  زنجان ـ آب‌بر ـ شفت ـ فومن  سبب اتصال گنبد عظیم سلطانیه به عنوان نماد گردشگری استان زنجان به مجموعه باستانی قلعه رودخان به عنوان نماد گردشگری استان گیلان خواهد شد که ثمره آن ورود خیل عظیمی از گردشگران به این دو مجموعه تاریخی خواهد بود .  از آنجا که راه  آب‌بر ـ شفت ـ فومن  در ادامه راه زنجان به شمال قرار دارد، لذا نزدیک‌ترین مسیر برای اتصال این دو استان و حتی استان‌های شمال‌غرب به گیلان و دریای خزر است .

با توجه به همه مزایای ذکر شده، مردم شهر آب‌بر با نامه‌ای سرگشاده به استاندار زنجان خواهان تسریع در روند بازگشایی این راه شدند .

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.