تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 1:23
74 بازدید
کد خبر : 131923

فرهنگ بسیجی همواره عامل پیروزی است

فرهنگ بسیجی همواره عامل پیروزی است

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه بسیجیان اهل مسئولیتند، گفت: در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع) و اکنون در عرصه مبارزه با کرونا همگی مشاهده کردیم که چگونه فرهنگ بسیجی توانست بر مشکلات پیروز شود لذا باید این فرهنگ را در جامعه توسعه دهیم. مظاهر بابایی شنبه۲۳ اسفند در مراسم بزرگداشت روز

فرهنگ بسیجی همواره عامل پیروزی است

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه بسیجیان اهل مسئولیتند، گفت: در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع) و اکنون در عرصه مبارزه با کرونا همگی مشاهده کردیم که چگونه فرهنگ بسیجی توانست بر مشکلات پیروز شود لذا باید این فرهنگ را در جامعه توسعه دهیم.

مظاهر بابایی شنبه۲۳ اسفند در مراسم بزرگداشت روز شهید و جشن پایان سال این سازمان یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای جهاد دانشگاهی را گرامی داشت و گفت: فرهنگ بسیجی به‌معنای آمادگی است و در دین مبین اسلام و نگاه این آیین آسمانی یک واژه مقدس است.

او با بیان اینکه کسانی که به خداوند عشق می‌ورزند و برای اعتلای کلمه اسلام و عزت مسلمانان با دشمنان خدا در هر حوزه‌ای اعم از فرهنگی، سیاسی، نظامی و غیره مبارزه می‌کنند در حقیقت بسیجی هستند، افزود: با چنین نگاهی می‌توانیم فرق میان بسیجی و غیربسیجی را مشخص کنیم.

بابایی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَیحِبُّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَی الْکَافِرِینَ یجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یخَافُونَ لَوْمَهَ لَائِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یؤْتِیهِ مَنْ یشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ؛ ای کسانی که ایمان آورده‏ اید هر کس از شما از دین خود برگردد به زودی خدا گروهی [دیگر] را می ‏آورد که آنان را دوست می دارد و آنان [نیز] او را دوست دارند [اینان] با مؤمنان فروتن [و] بر کافران سرفرازند در راه خدا جهاد می کنند و از سرزنش هیچ ملامتگری نمی‏ ترسند این فضل خداست آن را به هر که بخواهد می‏ دهد و خدا گشایشگر داناست»، گفت: ویژگی‌های بسیجیان را در این آیه شریفه می‌توانیم مشاهده کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با تأکید بر اینکه بسیجی یعنی دوستدار خداوند، صالحان، مخلصان، صابران، پرهیزگاران و مجاهدان گفت: بسیجیان اهل مسئولیت هستند و اگر امروز شاهد بروز مشکلاتی در جامع هستند به دلیل دوری کردن برخی از همین فرهنگ بسیجی است.

بابایی، بسیجی واقعی را اهل عبادت بودن، با تقوا بودن، اهل ایثار و شهادت و تلاش و جهادگر بودن توصیف کرد و افزود: بسیجی می‌تواند با این اوصاف به قله علم و زهد و اخلاق رسد.

او با یادآوری اینکه در فرهنگ بسیجی هیچ آیتم مادی تعریف ندارد، افزود:‌ ایثارگری و جانفشانی بسیجیان را در چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن با هیچ عدد و ارقامی نمی‌توانیم مقایسه کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس باز هم یاد شهدا را گرامی داشت و گفت: در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع) و اکنون در عرصه مبارزه با کرونا همگی مشاهده کردیم که چگونه فرهنگ بسیجی توانست بر مشکلات پیروز شود لذا باید این فرهنگ را در جامعه و سازمان‌های مختلف توسعه دهیم.

بابایی اظهار کرد: بسیجی یعنی اینکه از کنار مشکلات به راحتی عبور نکنیم و واژه به من ربطی ندارد را حذف و نسبت به کار، جامعه و اطرافیانمان مختلف احساس مسئولیت کنیم.

او در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های جهاددانشگاهی اشاره و اضافه کرد: جهاددانشگاهی از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر مبنای فرهنگ بسیجی شکل گرفت و جهادگران آن همواره با روحیه جهادی برای انجام امورات مختلف بسیج شده‌اند و این روحیه جهادگری برگرفته از همان فرهنگ بسیجی است که جهادگران دانشگاهی فارس آن را دارا هستند.

بابایی با بیان اینکه جهادگران دانشگاهی با تکیه بر تلاش و احساس مسئولیت و ایمان خود در برهه‌های مختلف توانسته‌اند بر مشکلات فائق آیند و زمینه رشد و پیشرفت این نهاد را فراهم کنند، مصداق این قضایا را بعد از اغتشاشات آبان‌ماه ۹۸ و به آتش کشیدن ساختمان این مجتمع دانست که ظرف مدت بسیار کوتاهی بهره‌برداری مجدد ساختمان مذکور با همت و تلاش شبانه‌روزی جهادگران فارس محقق شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه جهادگران به خصوص در ایام کرونا قدردانی و اضافه کرد: حتی شیوع کرونا هم باعث نشد که جهادگران ذره‌ای در کار خود خلل وارد کنند و به هر ترتیبی که بود سعی کردند فعالیت‌های خود را به سرانجام برسانند.

رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس با بیان اینکه به حمد الهی روند رو به رشدی در جهاددانشگاهی فارس شاهد هستیم، ابراز امیدواری کرد که در سال آینده هم این روند رو به رشد با مساعدت و همراهی جهادگران تداوم داشته باشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.