تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 21:22
62 بازدید
کد خبر : 93681

سهم بارز بانوان از حوزه مدیریتی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

سهم بارز بانوان از حوزه مدیریتی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: سهم بانوان در حوزه مدیریتی دولت‌های یازدهم و دوازدهم بسیار بارزتر از گذشته بوده و نمود بیشتری داشته است که نشانگر آن است که دولت نگاه ویژه‌ای به جایگاه بانوان در حوزه‌های مدیریتی داشته است که امیدواریم این اتفاق خوب استمرار داشته و همین رویه در دولت آینده محقق شود. سیدعلی آقازاده

سهم بارز بانوان از حوزه مدیریتی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: سهم بانوان در حوزه مدیریتی دولت‌های یازدهم و دوازدهم بسیار بارزتر از گذشته بوده و نمود بیشتری داشته است که نشانگر آن است که دولت نگاه ویژه‌ای به جایگاه بانوان در حوزه‌های مدیریتی داشته است که امیدواریم این اتفاق خوب استمرار داشته و همین رویه در دولت آینده محقق شود.

سیدعلی آقازاده دوشنبه ۲۸ تیرماه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان مرکزی، اظهار کرد: بررسی عملکرد اداری استان طی هشت سال گذشته نشان می دهد که در این حوزه دقیقا براساس انضباط و یک برنامه مدون و منظم اقدام شده و با هدفگذاری صحیح بسیاری از اهداف آن محقق شده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های موفق در تحقق شعار دولت در انضباط در امور اداری، استخدامی، جذب نیرو و همچنین در برنامه‌ریزی به منظور ارتقای کیفی بهره‌وری در دستگاه‌های دولتی است.

استاندار مرکزی به تراز نیروی انسانی در این استان اشاره کرد و گفت: در روزهای اول دولت یازدهم میزان ورودی‌ها و خروجی‌های نیروی انسانی نسبت معکوس داشت و به عبارتی میزان ورودی‌ها بیش از خروجی بود در حالیکه در برنامه دولت به گونه‌ای هدفگذاری شد که میزان خروجی ها به نسبت ورودی‌ها سه به یک شود و امروز در پایان دولت دوازدهم به این عدد نزدیک شده و به ۲.۷ رسید و ایجاد انضباط و برنامه‌ریزی در حوزه اداری و استخدامی با تلاش همگانی و بین بخشی مجموعه استان عملیاتی شده است.

وی خواستار بررسی جایگاه استان مرکزی در حوزه اداری و استخدامی کشور شد و به سهم زنان از نظر کیفی و کمی نیز اشاره کرد و افزود: باید بررسی کرد که سهم زنان از نظر کیفی و کمی به چه میزان بوده است گرچه در این دولت با تلاش های صورت گرفته اختلاف جنسیتی در جذب بانوان بسیار کمتر شده و دولت به هدفگذاری لازم در این حوزه دست یافته است.

آقازاده تصریح کرد: سهم بانوان در حوزه مدیریتی دولت‌های یازدهم و دوازدهم بسیار بارزتر از گذشته بوده و نمود بیشتری داشته است که نشانگر آن است که دولت نگاه ویژه‌ای به جایگاه بانوان در حوزه‌های مدیریتی داشته است که امیدواریم این اتفاق خوب استمرار داشته و همین رویه در دولت آینده محقق شود.

وی همچنین گفت: تعداد افراد با سابقه کار کمتر از پنج سال در ابتدای این دولت بسیار بالا و حدود ۲۰ درصد بوده است در حالی که در روزهای پایانی دولت این میزان به حدود ۹ درصد کاهش یافته که بیانگر کاهش ورودی‌ها به دولت است.

استاندار مرکزی در خصوص هدفگذاری‌های صورت گرفته از ابتدای فعالیت دولت گفت: آمار کارکنان دولت با مدرک تحصیلی کمتر از لیسانس و دیپلم در طول این دولت هر روز کمتر شده و تحصیلات بالاتر نظیر کارشناسی ارشد و دکترا افزایش پیدا کرده که بیانگر بهبود کیفیت در میان کارکنان دستگاه های دولتی است که یک موفقیت نسبی برای دولت در راستای تحقق برنامه ها حاصل شده و نظارت های مستمری شکل گرفته است.

او تصریح کرد: روند خوبی که در حوزه نیروی انسانی و استخدامی کشور شکل گرفته به سمت ارتقای کیفیت، راندمان بالا و بهره وری صحیح نیروهای اداری موجود حرکت کرده و حتی منجر به کاهش نیروهای قرارداد موقت، کار معین، پیمانی و … با تبدیل و تغییر وضعیت شده و آمار کارکنان رسمی در این دولت یک روند صعودی مطلوب داشته است.

آقازاده خواستار حفظ انضباط اداری و استخدامی در کشور و استان مرکزی شد و افزود: در خصوص تغییر وضعیت جامعه ایثارگری نیز باید دستگاه های متولی پاسخگو باشند و به نظر می‌آید باید ابهامات و ایهامات در این خصوص با برگزاری دوره‌های آموزشی برطرف و شفاف‌سازی شود تا یک وحدت رویه‌ای در استان در روزهای پایانی دولت برای اجرای دقیق قانون شکل بگیرد.

وی تشکیل کمیته بهره‌وری نظام اداری را از جمله مصوبات این جلسه دانست و افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات در این بخش در کمیته بهره‌وری نظام اداری مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

او خواستار استمرار آموزش کارکنان اداری و بروز کردن آن شد و افزود: آموزش‌های کارکنان باید تخصصی‌تر و با هدف ارتقای بهره‌وری و راندمان کاری باشد.

استاندار مرکزی همچنین بر تنوع در اجرای جشنواره شهید رجایی تاکید کرد و افزود: نباید همه ساله این جشنواره مختص دستگاههای خاص اجرایی باشد باید تلاش کرد تمامی دستگاه ها سهیم باشند و براساس ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده کرد و این جشنواره جنبه تکراری به خود نگیرد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا با نوآوری و کارهای ابتکاری و انجام وظایف به گونه‌ای اقدام کنند که همه ساله شاهد تنوع در انتخاب در سایه ارزیابی ها و امتیازبندی‌های صورت گرفته باشیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.