تاریخ انتشار : یکشنبه 15 آبان 1401 - 16:45
77 بازدید
کد خبر : 204268

دانلود زیرنویس فیلم Blood Simple 1984 – بلو سابتایتل

دانلود زیرنویس فیلم Blood Simple 1984 – بلو سابتایتل

دانلود زیرنویس فیلم Blood Simple 1984 زیرنویس فیلم خون ساده یک فیلم جنایی نئو نوآر مستقل آمریکایی محصول ۱۹۸۴ است که به نویسندگی، تدوین، تهیه‌کنندگی و کارگردانی جوئل و ایتان کوئن و با بازی جان گتز، فرانسیس مک دورمند، دن هدایا و ام. امت والش ساخته شده است. داستان آن یک بارمن تگزاسی را دنبال

دانلود زیرنویس فیلم Blood Simple 1984 زیرنویس فیلم خون ساده یک فیلم جنایی نئو نوآر مستقل آمریکایی محصول ۱۹۸۴ است که به نویسندگی، تدوین، تهیه‌کنندگی و کارگردانی جوئل و ایتان کوئن و با بازی جان گتز، فرانسیس مک دورمند، دن هدایا و ام. امت والش ساخته شده است. داستان آن یک بارمن تگزاسی را دنبال می کند که وقتی رئیسش متوجه می شود که او با همسرش رابطه عاشقانه دارد، خود را در میان یک نقشه قتل می بیند. این اولین فیلم کارگردانی کوئن ها و اولین فیلم مهم فیلمبردار بری سوننفلد بود که بعدها کارگردان شد و همچنین اولین فیلم بلند مک دورمند بود.

برای دانلود زیرنویس اینجا کلیک کنید

دانلود زیرنویس فیلم Blood Simple 1984 - بلو سابتایتل

زیرنویس فیلم Blood Simple 1984 عنوان فیلم برگرفته از رمان داشیل همت Red Harvest (1929) است، که در آن اصطلاح “خون ساده” طرز فکر ترسناک و ترسناک مردم را پس از غوطه ور شدن طولانی مدت در موقعیت های خشونت آمیز توصیف می کند. از نظر سبک، این فیلم به دلیل ترکیب عناصر نئو نوآر، داستان‌های جنایی و فیلم‌های ترسناک کم‌هزینه مورد توجه قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۱، یک قطعه کارگردان منتشر شد، همان سالی که رتبه ۹۸ را در ۱۰۰ Years…100 Thrills AFI کسب کرد.

متصدی بار ری و ابی زن خانه دار در حال رانندگی در میان باران شدید شبانه هستند و در مورد ازدواج بد ابی با رئیس ری، جولیان مارتی بحث می کنند. بعد از اینکه به تدریج پذیرفتند که جذب یکدیگر شده اند، در متل توقف می کنند و رابطه جنسی برقرار می کنند. لورن ویسر، یک کارآگاه خصوصی، عکس‌هایی از تریست می‌گیرد و آنها را به مارتی تحویل می‌دهد.

دانلود زیرنویس فیلم خون ساده ۱۹۸۴ ابی برخی از وسایل را از خانه می گیرد، از جمله یک تپانچه کوچک که مارتی به او هدیه داده است، و به ری هشدار می دهد که از میله دور بماند. در عوض، ری می رود و از مارتی دستمزد پرداخت نشده اش را می خواهد. مارتی ری را مسخره می‌کند و پیش‌بینی می‌کند که ابی همان‌طور که به او خیانت می‌کند، مارتی به او خیانت می‌کند و وقتی با او روبرو می‌شود، می‌گوید: “من هیچ کار خنده‌داری انجام نداده‌ام.”

صبح روز بعد مارتی تلاش می کند ابی را از خانه ری ربوده، اما او او را کتک می زند. او با تحقیر به ویسر ۱۰۰۰۰ دلار پیشنهاد می کند تا این زوج را بکشد. ویسر موافقت می‌کند و به او می‌گوید که «برو ماهیگیری» و یک الیبی ایجاد کند. ویسر وارد خانه ری می شود و تفنگ ابی را می دزدد. او عکس هایی از اجساد این زوج را به عنوان مدرک به مارتی ارائه می کند. مارتی برای استفراغ به حمام می رود و سپس گاوصندوق را باز می کند تا به ویسر دستمزد خود را بدهد و به طور مخفیانه یکی از عکس ها را داخل آن قرار می دهد. ویسر ناگهان با اسلحه ابی به مارتی شلیک می کند و آن را رها می کند و پول را می گیرد. با این حال، ویسر متوجه نمی‌شود که فندک او زیر ماهی‌ای است که مارتی در سفرش صید کرده است.

سپس مشخص شد که ویسر عکس‌های این زوج را که در خواب بودند، طراحی کرده تا به نظر برسد که او آنها را شلیک کرده است. ری که تصمیم می گیرد دوباره با مارتی در مورد دستمزدش روبرو شود، به بار برمی گردد و جسد او را پیدا می کند و به طور تصادفی اسلحه ابی را هنگام پا گذاشتن به آن پرتاب می کند. با فرض بدترین حالت، اسلحه را در جیب کت مارتی و جسد را در صندلی عقب ماشینش می گذارد. در حین رانندگی، او وقتی متوجه می شود که مارتی هنوز زنده است، شوکه می شود، البته به سختی. ری وارد یک مزرعه می شود و شروع به دفن مارتی در یک قبر کم عمق می کند. مارتی با پیدا کردن اسلحه، هدف را گرفته و ماشه را سه بار می‌کشد و هر بار روی یک اتاق خالی می‌افتد. ری با سخاوت اسلحه را می گیرد و در حالی که مارتی از وحشت فریاد می زند، دفن را تمام می کند.

زیرنویس فیلم Blood Simple 1984 - بلو سابتایتل

زیرنویس Blood Simple 1984 ری مضطرب به آپارتمان جدید ابی می رود و سعی می کند توضیح دهد که او “آشفتگی شما را تمیز کرده است.” او که از خون روی لباس‌های او عصبی شده بود، می‌گوید: «من هیچ کار خنده‌داری انجام نداده‌ام» که او را بیشتر آزار می‌دهد و منجر به مشاجره می‌شود. ویسر با آپارتمان تماس می گیرد اما وقتی ابی بلند می شود صحبت نمی کند. او فرض می کند و به ری می گوید که مارتی است. او با وحشت، اسلحه را به هنگام خروج از دست می دهد. بعداً، او با موریس، متصدی بار دیگر مواجه می‌شود که به او در مورد پیام تلفنی که مارتی در مورد پول دزدیده شده از گاوصندوق گذاشته است، می‌گوید (داستان جلد مارتی برای ۱۰۰۰۰ دلاری که به ویسر پرداخت کرده است).

ویسر در حین سوزاندن عکس های دکتری شده متوجه می شود که مارتی یکی را نگه داشته و نمی تواند فندک خود را پیدا کند. دانستن این‌ها می‌تواند او را دخیل کند، او به میله برمی‌گردد و سعی می‌کند به داخل گاوصندوق نفوذ کند، اما با ورود ابی، که فکر می‌کند آسیب به گاوصندوق توسط ری ایجاد شده، مانع می‌شود و متوجه می‌شود که مارتی ممکن است مرده باشد. بعداً او یک کابوس از مارتی می بیند و به او هشدار می دهد که ری او را نیز خواهد کشت. او به مقابله با ری می رود که اکنون کاملاً گیج شده است و به او می گوید که مارتی هنوز زنده است، ری او را دفن کرده است.

زیرنویس فیلم خون ساده ۱۹۸۴ در حالی که ابی به موریس در مورد سوء ظن خود می گوید، ری خودش به بار می رود و با باز کردن گاوصندوق، عکس دکتر شده را کشف می کند. با این باور که ابی در خطر است، متوجه می شود که شخصی در راه آپارتمانش دنبالش می رود. وقتی ابی می رسد و ری را می بیند که در تاریکی نشسته است، چراغ ها را روشن می کند و فکر می کند که از او در برابر او محافظت می کند. ویسر که روی پشت بام آن طرف خیابان با تفنگ است، به ری شلیک می کند و او را می کشد. ابی موفق می شود با کفش هایش لامپ را بشکند و در حمام پنهان شود.

ویسر با ورود به آپارتمان، ری را برای فندک جستجو می‌کند (که همه آن را نادیده می‌گیرند) و به حمام می‌رود، اما متوجه می‌شود که ابی از پنجره به آپارتمان بعدی رفته است. وقتی به اطراف می رسد تا پنجره را باز کند، او با چاقوی ری به او ضربه می زند و دستش را به طاقچه می چسباند. ویسر در حالی که شوکه شده عقب می‌نشیند، اسلحه‌اش را داخل دیوار خالی می‌کند، سپس با مشت به آن ضربه می‌زند تا چاقو را خارج کند. در بازگشت به آپارتمان، ابی اسلحه خود را برمی دارد و به ویسر از در حمام شلیک می کند. ابی می گوید: من از تو نمی ترسم، مارتی. ویسر که مجروح مرگبار روی زمین دراز کشیده است، به خنده منفجر می شود و پاسخ می دهد: “خب، خانم، اگر او را ببینم، مطمئناً به او پیام خواهم داد.”

زیرنویس Blood Simple 1984 - بلو سابتایتل

زیرنویس خون ساده ۱۹۸۴ در حالی که این فیلم تنها یک موفقیت متوسط در گیشه بود، موفقیت بزرگی از نظر منتقدان بود. امتیاز ۹۳٪ در Rotten Tomatoes بر اساس ۱۰۵ بررسی، با میانگین امتیاز ۸.۳/۱۰ است. اجماع منتقدان چنین می‌گوید: “بلااد سیپل که به همان اندازه خشن و به‌طور تکان‌دهنده‌ای خنده‌دار است، شواهد اولیه‌ای از حساسیت‌های پیچیده و نبوغ فیلم‌سازی برادران کوئن ارائه می‌دهد. متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، به فیلم امتیاز ۸۳ از ۱۰۰ را اختصاص داد. بر اساس ۳۳ منتقد، که نشان دهنده “تحسین جهانی” است.

پائولین کائل به طور منفی آن را “داستانی خام و احمقانه با مضامین هیجان انگیز” نامید.

جین سیسکل و راجر ایبرت (نفر دومی که فیلم را در رتبه دهم در فهرست ده برتر سال ۱۹۸۵ قرار داد و در پانزدهمین سالگرد آن دوباره مورد بازبینی قرار گرفت) هرکدام از نمایش نقد و بررسی فیلم Sneak Previews استقبال کردند.

زیرنویس فیلم خون ساده 1984 - بلو سابتایتل

فروش جهانی این فیلم ۲.۷ میلیون دلار بود. اولین بازدید عمومی بزرگ آن جشنواره فیلم ایالات متحده در دالاس بود و پس از آن جشنواره فیلم ساندنس، جایی که جایزه بزرگ هیئت داوران را دریافت کرد. برادران این فیلم را به جشنواره فیلم تورنتو، کن و جشنواره فیلم نیویورک بردند. آن‌ها به فیلم خود بسیار افتخار می‌کردند، به‌ویژه به دلیل جمع‌آوری سرمایه با استفاده از تریلر خودساخته‌شان.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.