تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آذر 1400 - 11:04
50 بازدید
کد خبر : 155595

تدوین برنامه عملیاتی مقابله با حریق مراتع در فارس

تدوین برنامه عملیاتی مقابله با حریق مراتع در فارس

استاندار فارس از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان خواست تا هرچه سریعتر برنامه مقابله با اطفاء حریق با رویکرد آمادگی برای مقابله با آتش سوزی در مراتع را به ستاد مدیریت بحران فارس ارائه کنند . به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی در شورای اداری استان با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع

استاندار فارس از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان خواست تا هرچه سریعتر برنامه مقابله با اطفاء حریق با رویکرد آمادگی برای مقابله با آتش سوزی در مراتع را به ستاد مدیریت بحران فارس ارائه کنند .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی در شورای اداری استان با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل بارش‌های اخیر و رشد زیاد علوفه‌ها، بیان کرد: ضمن آمادگی برای مقابله با آتش سوزی باید بهره‌برداران را به برداشت و جمع آوری علوفه‌های مازاد و انبار کردن آنها تشویق کرد و در نقاط پرخطر خط های آتش بر زده شود .

وی افزود: آگاه سازی به روستاهای حاشیه مناطق پرخطر و بهرهًبرداران در دستور کار قرار گیرد و اتاق مدیریت بحران در فرمانداری‌ها فعال و تجهیز شود .

استاندار فارس با بیان اینکه باید از بحران‌ها درس گرفته و با استفاده از تجربیات برای جلوگیری از تکرار و مقابله با وضعیت‌های بحرانی برنامه ریزی مدونی داشته باشیم، عنوان کرد: احتمال بحران‌های مختلف مانند سیل، زلزله، رانش، فرونشست و حتی عملیات‌های خرابکارانه و تروریستی در کشور و استان محتمل است بنابراین باید پیش‌بینی‌های لازم و آمادگی برای مقابله با چنین بحران خایی وجودداشته باشد .

رحیمی از لزوم مدون کردن نقشه‌های سهل‌الوصول نقاط آسیب پذیر استان و راههای دسترسی به آنها سخن گفت و اظهار کرد: باید با تمرین و پیش‌بینی آمادگی لازم برای مقابله با هر بحرانی را داشته باشیم تا در زمان وقوع حادثه منسجم عمل کرده و سریعا وضعیت را به حالت عادی برگردانیم .

وی تاکید کرد: در تعریف و پیش‌بینی آماده مقابله با بحران‌ها، مشارکت مردم، سمن‌ها وگروههای مذهبی و اجتماعی باید به شکل ویژه مد نظر قرار گیرد .

استاندار فارس در بخشی از سخنانش با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید، گفت: تمایلی ندارم این شعار که بسیار به جا و درست حل مشکلات کشور از جمله معیشت، اشتغال و سرمایه گذاری را نشانه گرفته صرفا در بالای نامه نگاری‌ها و بنرها درج شود .

رحیمی تاکید کرد: باید زمینه تحقق شعار سال را به صورت عملیاتی فراهم کنیم و به عنوان مانیفیست و گام دوم و جدید کشور که از سوی رهبری مورد تاکید قرار گرفته در چارچوب برنامه‌های عملیاتی و مدون ارائه دهیم تا نتایج ملموس و عینی برای استان و کشور به ارمغان آوریم .

وی همچنین از تلاش بیشتر برای استفاده بیشتر از امکانات و ظرفیت‌های موجود، صرفه‌جویی، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، توجه به جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و شناسایی گلوگاه‌های ایجاد مشکل در زمینه ایجاد اشتغال سخن گفت و افزود: افزایش تولید و عرضه و گردش اقتصادی می‌تواند به معیشت مردم کمک کند .

استاندار فارس خاطرنشان کرد: باید پاسخگوی مطالبات به حق و قانونی مردم و تکریم شهروندان باشیم و باید رنج ببریم و نباید خواب راحتی داشته باشیم اگر مردم را در رنج دیدیم .

رحیمی همچنین با اشاره به حادثه سیل پنجم فروردین شیراز با بیان اینکه بین سیل و آبگرفتگی تفاوت وجود دارد، گفت: در حریان بارش‌های اخیر کشور استان‌های شمالی و خوزستان دچار آبگرفتگی و استان‌های فارس و لرستان دچار بحران سیل شدند .

وی افزود: علی‌رغم اینکه در جریان این مهم بیش از ٢٠ شهرستان درگیر سیل شدند اما تلاش کردیم تا موضوع شلوغ نشود و با استفاده از منابع داخلی استان و کمک‌های مردمی بخشی از خسارات را جبران کنیم و حل بخشی از مشکلات بلندمدت را در دستور کار قرار دهیم .

استاندار فارس خاطرنشان کرد: در اعطای کمک به استان خوزستان نیز فارس ضمن ارسال امکانات و ماشین آلات، شش موکب را به صورت فعال راه‌اندازی کرده و با اعزام ٢۵٠ نفر نیرو و ٣۴٠ تن اقلام ارسالی، روزانه ١۵ هزار پرس غذای گرم را طبخ می‌کند و مشارکت و نقش موثری در مقابله با بحران این استان داشته است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.