تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 - 23:17
62 بازدید
کد خبر : 77660

ایجاد بیش از ۱۵۰ شغل در شهرستان ملایر توسط بنیاد برکت

ایجاد بیش از ۱۵۰ شغل در شهرستان ملایر توسط بنیاد برکت

ایسنا/همدان معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان همدان گفت: امسال در فاز اول ۱۵۰ شغل از جمله پرورش دام سبک و سنگین، پرورش شترمرغ، پرورش بوقلمون، پرورش ماکیان، پرورش قارچ، گلخانه، مشاغل خدماتی زنبورداری ،صنایع‌دستی ،آرایش و پیرایش، سوپرمارکت و کشت گیاهان دارویی در شهرستان ملایر با اعتباری افزون‌بر ۶۶ میلیارد تومان ایجاد

ایجاد بیش از ۱۵۰ شغل در شهرستان ملایر توسط بنیاد برکت

ایسنا/همدان معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان همدان گفت: امسال در فاز اول ۱۵۰ شغل از جمله پرورش دام سبک و سنگین، پرورش شترمرغ، پرورش بوقلمون، پرورش ماکیان، پرورش قارچ، گلخانه، مشاغل خدماتی زنبورداری ،صنایع‌دستی ،آرایش و پیرایش، سوپرمارکت و کشت گیاهان دارویی در شهرستان ملایر با اعتباری افزون‌بر ۶۶ میلیارد تومان ایجاد می‌شود.

علی چهاردولی چهارشنبه ۹ تیر ماه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در محل فرمانداری شهرستان ملایر به آغاز فعالیت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان همدان و در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی از سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در حوزه توانمندسازی اقتصادی و توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی، ۷۹۲ طرح اقتصادی با ظرفیت اشتغال ۲۵۰۰ نفر و با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ستاد بنیاد برکت اجرا شده است.

چهاردولی با اشاره  به طرح اشتغال آفرین سحاب که مخصوص توانمندسازی روستائیان است، گفت: در این طرح دو هزار و۳۵۵ نفر با اعتباری افزون‌بر ۷۳ میلیارد تومان تحت پوشش قرار گرفتند. هفت طرح کارگاهی نیز با اشتغال ۱۳۹ نفر و اعتباری افزون‌بر ۱۸ میلیارد تومان در سطح استان انجام شده است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان همدان در ادامه تصریح کرد: سال گذشته در سطح روستاهای استان همدان  ۱۲۰ هزار بسته کمک های مومنانه به ارزش ۳۶ میلیارد تومان بین گروه‌ها و اقشار آسیب دیده از کرونا و نیازمندان توزیع شده است.

چهاردولی از ایجاد ۴۰۰ شغل در شهرستان اسدآباد در سال ۹۸ و در راستای ارائه تسهیلات اشتغال روستایی خرد با بهره ۴ درصد خبر داد و افزود: در شهرستان‌های نهاوند و اسدآباد ۵۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال خرد روستایی به مردم روستاهای این شهرستانها پرداخت شده است و برای سال ۱۴۰۰ نیز در شهرستان‌های  ملایر،کبودرآهنگ و تویسرکان طرح‌های خود اشتغال‌زایی را اجرایی خواهیم کرد.

وی نسبت به ایجاد ۱۵۰ شغل در فاز اول در شهرستان ملایر با اعتباری افزون‌بر ۶۶ میلیارد تومان ابراز امیدواری کرد و گفت: این طرح‌ها شامل پرورش دام سبک و سنگین، پرورش شترمرغ، پرورش بوقلمون، پرورش ماکیان، پرورش قارچ، گلخانه، مشاغل خدماتی زنبورداری ،صنایع‌دستی ،آرایش و پیرایش، سوپرمارکت و کشت گیاهان دارویی است  و بنیاد برکت تسهیلاتی را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

در ادامه نماینده بنیاد برکت به آغاز فعالیت این بنیاد از سال ۱۳۸۶ بعنوان زیرمجموعه ستاد فرمان اجرایی امام (ره) اشاره و تصریح کرد: این بنیاد در زمینه‌های مختلفی از جمله ساخت مساجد، مراکز فرهنگی، ساخت مسکن محرومان، پل‌سازی ،جاده‌سازی ،آبرسانی به مناطق محروم، ساخت مراکز جامع سلامت و خانه بهداشت، ساخت بیمارستان ،مراکز درمانی سرطان، ساخت مدارس برکت، اشتغالزایی و کارآفرینی در حوزه بنگاه محور،۱۴ سال ساخت انواع داروهای مختلف مورد نیاز برای بیماران صعب‌العلاج ،طرح درمان ناباروری ،طرح مشق احسان و  پویش احسان فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

بهنام بیگ‌محمدی ادامه داد: ساخت بزرگترین کارخانه تولید ماسک خاورمیانه در ایران توسط بنیاد برکت ظرف مدت یک ماه و تولید واکسن کوو ایران برکت که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از این واکسن استفاده کردند، گوشه‌ای از اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سراسر کشور است.

بیگ‌محمدی با بیان اینکه در گذشته بنیاد برکت به صورت بنگاه محور فعالیت‌های خود را در کل کشور انجام می داد، مطرح کرد: ۹۰ درصد فعالیت‌های بنیاد به صورت بنگاه محور بوده است اما طی مطالعات انجام شده در واحد تحقیق و توسعه بنیاد برکت و در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند “در ذهنم حل مشکلات محرومان است و خوب است که هزار نقطه آباد شود و مشکلات روستاییان حل شود” ، تصمیم به فعالیت در سطح خرد گرفته شد.

وی به تشریح طرح سحاب و اجرایی شدن آن در ۱۲ مرحله پرداخت و گفت: با وارد عمل شدن بنیاد برکت و واحد تحقیق و توسعه، طرحی به نام طرح سحاب ( طرح سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال و برکت) تدوین شد که در این طرح افراد به صورت خرد، یعنی انفرادی تأمین مالی شده تا در آینده به یک تولید کننده تبدیل شوند.

در سال۹۹، هزار شغل در استان همدان توسط بنیاد برکت ایجاد شده است

نماینده بنیاد برکت در استان همدان کاهش جمعیت روستانشینان از ۶۸ درصد به ۲۸ درصد در سال ۹۵ را یکی از بزرگترین مشکلات امروز جامعه برشمرد و گفت: هدف بنیاد برکت توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در حوزه روستایی و جلوگیری از مهاجرت است و با پرداخت تسهیلات در بنیاد برکت، مهاجرت معکوس به روستا ها اتفاق افتاده است.

بیگ محمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر بیست شغلی که بنیاد برکت برای پرداخت تسهیلات روستایی در نظر گرفته است، تسهیل گر بنیاد می‌تواند با نیاز سنجی روستا، مشاغل دیگری را برای اخذ تسهیلات به بنیاد معرفی کند. برای دریافت این تسهیلات نیز بروکراسی اداری به حداقل رسیده و در آسان ترین شرایط ممکن این وام به تولیدکننده پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبلغ این وام بین ۸ تا ۴۰ میلیون تومان نسبت به شغلی که ایجاد می شود، متغیر است، افزود: به دنبال ایجاد ۳۰۰ شغل در سال ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در شهرستان ملایر هستیم.

نماینده بنیاد برکت در استان همدان با بیان اینکه استان همدان در حوزه اشتغال زایی جزء ۵ استان برتر کشور بوده است، گفت: این بنیاد در سال ۹۸، نود هزار شغل در کشور ایجاد کرده است که از این میزان ۴۰۰ شغل در استان همدان و مربوط به شهرستان اسدآباد بوده است. در سال ۹۹  نیز از ۱۲۰ هزار شغل ایجاد شده توسط این بنیاد در کشور، ۱۰۰۰ شغل مربوط به استان همدان و شهرستان‌های اسدآباد و شهرستان نهاوند بوده است.

بیگ محمدی ادامه داد: این بنیاد در سال ۱۴۰۰، دو هزار سهمیه  در اختیار ما قرار داده است  که این طرح ها را در شهرستان‌های کبودرآهنگ، ملایر، نهاوند و اسدآباد، اجرا خواهیم کرد و اگر استان ظرفیت داشته باشد این میزان به ۲۵۰۰ طرح  نیز خواهد رسید.

نماینده بنیاد برکت در استان همدان در پایان یادآور شد: در بخش مرکزی سه روستای اوج تپه، توتل وقره تگینیو، در بخش زند طائمه و گرجایی، در بخش جوکار بوربور و الفاوت و در بخش سامن روستای دهلق، هشت روستای پیشنهادی ما برای اجرای طرح‌های بنیاد برکت در حوزه خرد روستایی در شهرستان ملایر است.

اجرای ۵۵۵ طرح در ۲۱۵ روستای شهرستان ملایر

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز ضمن تقدیر از حضور حداکثری مردم ملایر در حماسه ۲۸ خرداد ماه این حماسه را برگ زرینی از افتخارات مردم در  کتاب انقلاب اسلامی دانست و افزود:  این حماسه سبب شادی قلب مقام معظم رهبری و سردار دلها شد.

قدرت‌الله ولدی از تلاش همه عوامل برگزار کننده انتخابات در برگزاری انتخاباتی سالم و پر شور تقدیر و بیان کرد: سهمیه سرانه اشتغال شهرستان ملایر در سند راهبردی سه ساله استان، افزون بر ۳۰۰۰ نفر بود که در سال ۹۸ با ایجاد اشتغال بیش از ۵۰۰۰ نفر،  ۱۶۳ درصد و در سال ۹۹ نیز با اشتغال بیش از ۴۰۰۰ نفر،  ۱۵۶ درصد تحقق پیدا کرد.

ولدی به همکاری دستگاه‌های خدمات رسان با اداره صنعت، معدن وتجارت، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: این تعامل و همکاری ها سبب شد  تا  سرانه اشتغال مشخص شده، بالاتر از سهمیه انجام شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح ابتکاری سه دستگاه بنیاد شهید ، کمیته امداد و بهزیستی به سرمایه‌گذاری در حوزه روستایی ورود پیدا کردیم و از مهر ماه سال ۹۸ تا مهر ماه سال ۱۳۹۹،  با اجرای طرح ابتکاری با عنوان ۲۰۰ طرح در ۲۰۰ روستا اتفاق خوبی در سطح روستاهای شهرستان افتاد.

ولدی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری سه دستگاه بنیاد شهید،کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در هر روستا یک یا چند طرح اجرا شد، گفت: ۵۵۵ طرح در ۲۱۵ روستای شهرستان ملایر یعنی بیش از میزان پیش‌بینی شده، انجام گرفت البته در هر یک از این روستاها ظرفیت های مختلفی در حوزه مبل و منبت و کشاورزی به ویژه انگور وجود دارد.

معاون استاندار همدان به اجرای طرح‌های اقتصادی با اعتبار بیش از ۲۳  میلیارد تومان در این روستاها اشاره و بیان کرد: مردم ملایر به دنبال تولید و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده محصولات خود هستند بانک‌های سطح شهرستان نیز همکاری خوبی در ارائه تسهیلات در این طرح‌ها داشتند.

ولدی ضمن تقدیر از اقدامات بنیاد برکت در حوزه‌های مختلف کشور یادآور شد: طرح‌های بنیاد برکت در شهرستان ملایر به طور قطع با موفقیت همراه خواهد بود زیرا مردم ملایر، مردمی کاری هستند.

وی به ضرورت تعامل بین مسئولان بنیاد برکت و بخشداران و دستگاه های اجرایی شهرستان در راستای ارائه تسهیلات تأکید کرد و گفت: با توجه به شناخت دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی از ظرفیت‌های موجود در روستاها، این تعامل می‌تواند نتایج مثبتی در اجرای طرح‌ها به همراه داشته باشد.

فرماندار ویژه ملایر اضافه کرد: نظارت بر ارائه تسهیلات و طی مراحل قانونی، سبب راست آزمایی و اعتماد سازی انجام طرح‌ها خواهد شد همچنین افزایش اعتبار این تسهیلات، افزایش ظرفیت، فعالیت و اشتغال‌زایی را به همراه دارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.