راهاندازی سامانه «خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا»
سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا، به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیبهای روانی – اجتماعی ناشی از این بحران، توسط سازمان بهزیستی کشور راهاندازی شد. به گزارش ایسنا، دکتر بهزاد وحیدنیا، مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: سلامت روان، جزیی
سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی در بحران ویروس کرونا، به منظور غربالگری هوشمند افراد جامعه و پیشگیری از آسیبهای روانی – اجتماعی ناشی از این بحران، توسط سازمان بهزیستی کشور راهاندازی شد.
به گزارش ایسنا، دکتر بهزاد وحیدنیا، مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: سلامت روان، جزیی از مفهوم سلامت کامل است که در دوران شیوع ویروس کرونا باید توجه ویژهای به آن داشت.
او افزود: در کنار پیامدهای منفی که ویروس کرونا میتواند ایجاد کند؛ آسیب به سلامت روان افراد و به تبع آن کاهش بهزیستی روانی اجتماعی مردم عزیز، دور از ذهن نیست. به همین جهت ما متعقدیم میبایست از تمامی ظرفیتها برای غربالگری و ارائه خدمات روانشناختی استفاده کرد.
مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در همین راستا دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح محب (مشاوره و حمایتهای روانی- اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت) با تشکیل کارگروه علمی و فنی، تدوین محتوی و زیرساخت و فن آوری؛ سامانه «خود ارزیابی وضعیت روانشناختی» را طراحی کرد که در این فرآیند، خدمات بر اساس سطح بندی و سیستم ارجاع ارائه خواهد شد.
وی افزود: افراد پس از مراجعه به سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir ضمن تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، به سوالات تخصصی پاسخ خواهند داد. در صورتی که فرد در هر یک از آیتمها از حد طبیعی عبور کرده باشد، به منظور افزایش دقت در ارزیابی به تناسب نمره، سوالات دیگری را پاسخ خواهد داد. سپس در پایان فرآیند، متناسب با نمره غربالگری، توصیه های روانشناختی ارائه میشود.
وحیدنیا قابلیت دیگر سامانه را ارجاع به صدای مشاور (۱۴۸۰) سازمان عنوان کرد و گفت: بدین صورت افرادی که در گروه امتیازی بالاتر از حد طبیعی قرار میگیرند (تنش شدیدتری را تجربه میکنند)، میتوانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی؛ کد شناسه خدمت دریافت کنند و با صدای مشاور تماس (۱۴۸۰) بگیرند تا از خدمات تخصصی بهرهمند شوند و چنانچه بر اساس تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره (۱۴۸۰)، به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع میشوند.
او افزود: این چرخه تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. البته لازم به ذکر است تمامی فرآیند خدمت به صورت رایگان ارائه میشود.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان بهزیستی، مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در پایان اظهار امیدواری کرد: با مراجعه مردم به سامانه خود ارزیابی روانشناختی؛ ارتقای کیفیت زندگی، کاهش تاثیرات منفی اجتماعی و مدیریت و پیشگیری از آسیبهای روانی و اجتماعی، اقدامات به موقع و در دسترسی را شاهد باشیم.
انتهای پیام
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰