کارتهای بانکی و شناسایی بازنشستگان ادغام شد
کارت بانکی یکپارچه با کارت شناسایی فرهیختگان بازنشستگی کشوری طی مراسمی با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل بانک صادرات ایران رونمایی شد. به گزارش ایسنا، همزمان با افتتاح دو طرح مرکز اطلاعات و دادههای (Data Center) صندوق بازنشستگی کشوری و «روایتخانه صبا» مرکز اسناد تاریخی و مدیریت دانش
کارت بانکی یکپارچه با کارت شناسایی فرهیختگان بازنشستگی کشوری طی مراسمی با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل بانک صادرات ایران رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، همزمان با افتتاح دو طرح مرکز اطلاعات و دادههای (Data Center) صندوق بازنشستگی کشوری و «روایتخانه صبا» مرکز اسناد تاریخی و مدیریت دانش این صندوق، از یکپارچهسازی کارت شناسایی و کارت بانکی بازنشستگان کشوری توسط بانک صادرات ایران و صندوق بازنشستگی کشوری رونمایی شد.
در این مراسم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که فرآیند دولت الکترونیک و تحول دیجیتال در صندوق بازنشستگی کشوری به خوبی پیش رفته، تاکید کرد که ارتباط مستقیمی بین توسعه دولت الکترونیک و مبارزه با فساد وجود دارد.
طبق اعلام بانک صادرات، محمد شریعتمداری با استقبال از تلاشهای بانک صادرات ایران و حمایتهای صورتگرفته برای تسهیل ارائه خدمات بانکی به بازنشستگان این صندوق، در این نشست در جمع نمایندگان تشکلهای صنفی بازنشستگان کشوری گفت: واقعیت این است که مشکلات بازنشستگان تنها مشکلات مالی نیست و باید به سایر مشکلات از جمله دغدغههای اجتماعی و فرهنگی آنها نیز توجه داشت.
وی ضمن بررسی نظرات ارائه شده در این نشست خواستار رسیدگی به پیشنهادهای بازنشستگان و ایجاد یک مجموعه پژوهشی برای استفاده از ظرفیت کارشناسی و همچنین تجمیع تشکلهای مختلف بازنشستگان برای تمرکز بر ارائه خدمات بهتر به آنها شد و اظهار کرد: باید با ایجاد یک تشکل قانونی و واحد که بتواند با دولت به راحتی تعامل کند، شرایط تحقق نیازهای بازنشستگان را فراهم کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران در حاشیه رونمایی از این کارت، در خصوص قابلیتهای آن گفت: این کارت تلفیقی از کارت شناسایی، کارت خدمات بانکی و کارت منزلت است که ضمن افزایش سرعت ارائه خدمات، مشخصات کاملتری از افراد از جمله تصویر صاحب حساب و شماره شبا حساب روی آن درج شده و امکان احراز هویت فرد و ارائه خدمات بانکی را در شعب تسهیل میکند.
حجتاله صیدی افزود: این کارت که با هزینه بانک صادرات ایران برای اولین بار در استان ایلام به صورت آزمایشی صادر شد، نتیجه مطلوبی به همراه داشت و صدور آن برای یک میلیون و ٢٠٠ هزار بازنشسته صندوق در دست اقدام است.
صیدی همچنین از تداوم چهار خدمت همزمان به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد و افزود: تخصیص ٣٣ هزار میلیارد ریال وام قرضالحسنه برای بازنشستگان این صندوق توسط بانک صادرات ایران تصویب شده که ٢٠ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین تاکنون بیش از ١٨ هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور خرید لوازم خانگی با نرخ ١٠ درصد و اقساط ۶٠ ماهه به بازنشستگان این صندوق پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک صادرات ایران پرداخت ۹۰۰۰ میلیارد ریال وام قرضالحسنه با نرخ دو درصد برای بازنشستگان این صندوق برای خرید از فروشگاه رفاه در قالب طرح «یاری» را از دیگر تسهیلات ارائه شده به بازنشستگان محترم این صندوق عنوان کرد.
وی صدور کارت شناسایی و کارت خدمات بانکی با هزینه بانک به ارزش بیش از ١٨٠ میلیار ریال برای یک میلیون و ٢٠٠ هزار بازنشسته این صندوق را دیگر اقدام مهم بانک صادرات ایران به منظور تسهیل ارائه خدمات به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد.
در این مراسم، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه بانک صادرات ایران شریک استراتژیک صندوق بازنشستگی کشوری و برای حمایت از بازنشستگان همواره پیشقدم بوده است، گزارشی از روند تحول دیجیتال و توسعه خدمات الکترونیک به بازنشستگان این صندوق ارائه کرد و صدور الکترونیکی کسر از حقوق، راهاندازی درگاه خدمات الکترونیکی SABA SRM، تولید اپلیکیشن صبا، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان، ایجاد حواله الکترونیک برای دریافت هزینههای درمانی و یکپارچه کردن کارت شناسایی و کارت بانکی بازنشستگان را از جمله اقدامات این صندوق در حوزه توسعه خدمات الکترونیک به بازنشستگان عنوان کرد.
اکبر افتخاری همچنین توسعه ارتباطات الکترونیکی با سایر سازمانها و ذینفعان،طرح توسعه مرکز داده صندوق، توسعه مرکز اسناد تاریخی و روایتخانه صبا، ایجاد سامانه یکپارچه دریافت و پرداخت الکترونیکی بانکی، ارسال صورتحساب خودکار، مغایرتگیری آنلاین، ثبت سیستم حسابداری از طریق وب سرویس، ثبت در سیستم فنی به صورت لحظهای، مانیتور کردن موجودی و تراکنشها، تعریف و تخصیص اعتبار خاص به پرداختیها در یک بازه زمانی مشخص، حذف اشتباهات کاربران و کاهش هزینههای اداری را از دیگر اقدمات انجام شده برای بهبود ارائه خدمات الکترونیک به بازنشستگان و تحول دیجیتال در این صندوق برشمرد.
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰