تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 20:27
79 بازدید
کد خبر : 107549

اسکان تاکنون ۲۰۰ هزار مسافر نوروزی در یزد

اسکان تاکنون ۲۰۰ هزار مسافر نوروزی در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد با اشاره به پیش بینی ۱.۵ برابری مسافران نوروز در این استان، گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار و ۹۹۳ مسافر نوروزی از یزد بازدید و در این استان اسکان داده شدند. «سید مصطفی فاطمی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با اشاره به حضور پرشور مسافران نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد با اشاره به پیش بینی ۱.۵ برابری مسافران نوروز در این استان، گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار و ۹۹۳ مسافر نوروزی از یزد بازدید و در این استان اسکان داده شدند.

«سید مصطفی فاطمی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با اشاره به حضور پرشور مسافران نوروز از استان های مختلف کشور در شهر میراث جهانی یزد، اظهار کرد: ستاد خدمات سفر استان خود را برای میزبانی از روزانه ۱۱۳ هزار مسافر نوروزی آماده کرده است.

وی با بیان این که در حال حاضر ظرفیت تمام هتل‌ها و محل‌های اسکان نوروزی در یزد تکمیل شده است، افزود: طی روزهای گذشته جمعاً بیش از ۱۵۸ هزار نفر در هتل‌ها، مدارس و خانه‌های مسافر اسکان داده شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ستاد خدمات سفر استان به منظور تأمین رفاه حال مسافران نوروزی با افزایش ظرفیت اسکان شرایط لازم برای اسکان روزانه ۱۳۰ هزار نفر در استان یزد را ایجاد کرده است.

فاطمی در ادامه با اشاره به این که مسافران نوروزی یزد از تمام استان‌های کشور هستند، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تعداد مسافران نوروزی در عید ۹۸ نسبت به سال گذشته ۱.۵ برابر باشد.

این مسئول با بیان این که در سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار مسافر نوروزی یزد را به عنوان مقصد اصلی خود انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۹۰ تخت استاندارد در هتل آپارتمان‌ها، ۱۷۰۰ تخت در اقامتگاه‌های بومی‌گردی، ۲۸۰ تخت در کمپ‌های کویری، ۶۰۰ تخت در مهمانپذیرها و ۱۴۰ تخت در مجتمع‌های گردشگری برای میهمانان نوروز یزد تأمین شده است.

«محسن گلستانی‌فر» رییس اداره اطلاع رسانی ستاد اسکان فرهنگیان استان یزد در ادامه با بیان این که آموزش و پرورش آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی را در استان یزد دارد، اظهار کرد: در اولین روزهای آغاز بکار ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان استان تاکنون ۴۳ هزار و ۹۸۲ نفر روز در پایگاه‌های این ستاد اسکان یافتند.

وی افزود: در ۲۹ اسفندماه بیش از پنج هزار مسافر نوروزی در مدارس و مراکز رفاهی استان یزد اسکان داده شدند.

رییس اداره اطلاع رسانی ستاد اسکان فرهنگیان استان یزد گفت: از ابتدای فعالیت ستاد اسکان تاکنون چهار هزار و ۸۱۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار و ۳۲۴ نفر به ستادهای ۱۷ گانه استان یزد مراجعه کردند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.