تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1400 - 21:10
61 بازدید
کد خبر : 119250

پیش بینی ذیح روزانه حدود ۵ هزار رأس دام در کشتارگاه های زاهدان و زابل

پیش بینی ذیح روزانه حدود ۵ هزار رأس دام در کشتارگاه های زاهدان و زابل

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله دام زنده امروز در زاهدان کشتار شد و   با این روند پیش بینی می‌شود روزانه بین ۴ الی ۵ هزار رأس دام در کشتارگاه های زاهدان و زابل کشتار شود. به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و یبوچستان نورا، در بازدید از وضعیت کشتار دام وارداتی در یکی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله دام زنده امروز در زاهدان کشتار شد و   با این روند پیش بینی می‌شود روزانه بین ۴ الی ۵ هزار رأس دام در کشتارگاه های زاهدان و زابل کشتار شود.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و یبوچستان نورا، در بازدید از وضعیت کشتار دام وارداتی در یکی از  کشتارگاههای زاهدان به خبرنگاران گفت: اولین محموله دام وارداتی از بندر چابهار در کشتارگاه زاهدان کشتار شد که با توجه به امکانات بسیار خوب و ظرفیت مناسبی که در این کشتار گاه وجود دارد در کمتر از ۲ ساعت بیش از ۴۰۰ راس دام ذبح شد .

علیرضا نورا خاطرنشان کرد: مشکلی برای حمل دام به سایر استان‌های کشور وجود ندارد و تاکنون بیش از ۸ هزار لاشه از استان سیستان و بلوچستان به استان‌های یزد، کرمان، سمنان،خراسان رضوی و تهران حمل شده است .

وی ادامه داد: از امروز گوشت گرم در قصابی ها و مراکز توزیع در اختیار مردم استان قرار می گیرد و مردم می توانند به راحتی گوشت مورد نیاز خود را تامین کنند .

معاون استاندار گفت: امیدواریم در ادامه این برنامه و این طرح بزرگ ملی که استان سیستان و بلوچستان وظیفه تنظیم بازار گوشت کشور را بر عهده دارد، قیمت گوشت هم در کشور و هم در استان شکسته شود و گوشت مورد نیاز مردم با قیمت مناسب در دسترس آنان قرار گیرد .

این مقام مسئول گفت: در این راستا برای حمل و کشتار دام تمامی امکانات فراهم شده است و دستگاه‌های اجرایی متولی همکاری و تعامل بسیار خوبی برای تنظیم بازار گوشت دارند .

نورا خاطرنشان کرد: با شروع واردات دام؛ صنعت گوشت استان فعال و به واسطه این طرح اشتغال خوبی ایجاد شده است .

وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه این همکاری ها گوشت  مورد نیاز کشور را تامین و تنظیم کنیم .

معاون استاندار در پایان گفت: با پیگیریها و دستورات موکد استاندار سیستان و بلوچستان تعداد زیادی لاشه دام به خارج از استان به ویژه مقاصد مسافرپذیر ارسال شده است.منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.