تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1400 - 13:12
97 بازدید
کد خبر : 195306

مهاجرت کاری به آلمان، انتخاب هوشمندانه جوانان متخصص

مهاجرت کاری به آلمان، انتخاب هوشمندانه جوانان متخصص

آیا می‌دانید که کشور آلمان، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد و لقب سرزمین اختراعات و نوآوری را به خود اختصاص داده است؟ علاوه بر این، برخی از شرکت‌های معروف جهان هم در این کشور فعالیت می‌کنند. به همین دلیل کشور آلمان، فرصت مناسبی را برای مهاجرت اتباع کشورهای دیگر فراهم کرده است. مهاجرت کاری

آیا می‌دانید که کشور آلمان، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد و لقب سرزمین اختراعات و نوآوری را به خود اختصاص داده است؟ علاوه بر این، برخی از شرکت‌های معروف جهان هم در این کشور فعالیت می‌کنند. به همین دلیل کشور آلمان، فرصت مناسبی را برای مهاجرت اتباع کشورهای دیگر فراهم کرده است. مهاجرت کاری به آلمان، فرصتی برای خارجیان واجد شرایط به شمار می‌آید تا اقامت این کشور را دریافت و در رشته تخصصی خود، کار کنند. 

زمانی که موفق به دریافت ویزای کاری آلمان می‌شوید، می‌توانید تا دو سال آن را تمدید کنید و بعداً برای اخذ کارت آبی اتحادیه اروپا یا مجوزهای دیگر اقامت در هر یک از کشورهای اروپایی اقدام کنید. در ادامه، شرایط مهاجرت کاری به آلمان و شیوه‌های اخذ ویزای بلندمدت در این کشور را بررسی می‌کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

آیا می‌توان برای مهاجرت کاری به آلمان ویزای بلندمدت گرفت؟

اگر قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارید، می‌توانید برای اخذ ویزای کاری آلمان به‌صورت بلندمدت اقدام کنید. البته باید شرایط لازم را برای گرفتن این نوع ویزا داشته باشید. درصورتی‌که هر یک از شرایط زیر را دارید، می‌توانید برای اخذ ویزای بلندمدت در کشور آلمان درخواست بدهید:

  • استخدام: زمانی که یک پیشنهاد کاری در آلمان دارید، می‌توانید برای ویزای بلندمدت اقدام کنید.

  • خوداشتغالی: اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار در کشور آلمان راه‌اندازی کنید یا به‌عنوان نیروی کار آزاد مشغول به کار شوید، می‌توانید برای دریافت ویزای بلندمدت درخواست بدهید.

  • فریلنسری: یکی دیگر از گروه مهاجرانی که می‌توانند ویزای خود را به‌صورت بلندمدت دریافت کنند، فریلنسرها هستند.

  • کارجو: چنانچه می‌خواهید در زمان اقامت خود در آلمان به دنبال کار بگردید، می‌توانید هم‌زمان برای اخذ ویزای خود اقدام کنید.

  • کار به‌عنوان Au Pair: برای جوانانی که مایل به یادگیری بیشتر در مورد فرهنگ و زبان آلمانی هستند، Au Pair گزینه مناسبی برای ویزای بلندمدت آن‌ها است.

  • ویزای تعطیلات کاری: این نوع ویزا برای جوانان کشورهای مختلف که قرارداد ویزای تعطیلات کاری با آلمان امضا کرده‌اند، مناسب است.

ویزای کاری آلمان

تمامی اتباع خارجی در صورت داشتن شرایط کار می‌توانند برای ویزای کار آلمان درخواست بدهند. اخذ ویزای کار آلمان برای محققان، پرسنل آموزشی، مدیران، متخصصان و حتی اتباع کشورهای جهان سوم که مدرک دانشگاهی یا مدارک غیرآکادمیک حرفه‌ای دارند، امکان‌پذیر است. یکی از دلایلی که باعث شده تا جوانان متخصص به‌راحتی ویزای کاری آلمان را دریافت کنند، کمبود نیروی کار ماهر در برخی زمینه‌های کاری در کشور آلمان است.

اکنون این سؤال مطرح می‌شود که شرایط اخذ ویزای کار آلمان چگونه است؟ برای گرفتن ویزای کاری آلمان باید یک پیشنهاد کاری مشخص داشته باشید و تحصیلات شما معادل مدرک آلمانی باشد. البته نکته مهم دیگری که دررابطه‌با ویزای کاری آلمان وجود دارد این است که قبل از درخواست، به کمبود نیروی کار در رشته تخصصی خود توجه داشته باشید. اگر تمامی شرایط لازم را برای ویزای کار آلمان داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید آن را دریافت کنید.

ویزای اوسبیلدونگ آلمان

اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید و درعین‌حال، تحصیلات دانشگاهی مرتبط ندارید، ویزای اوسبیلدونگ آلمان می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اخذ ویزای اوسبیلدونگ آلمان با گذراندن یک دوره کارآموزی و بدون پرداخت شهریه امکان‌پذیر است. یکی از مزیت‌های دیگر ویزای اوسبیلدونگ آلمان این است که در طول دوره کارآموزی خود حقوق دریافت می‌کنید.

ویزای اوسبیلدونگ آلمان یکی از راه‌هایی است که از طریق آن می‌توانید اقامت کشور آلمان یا یکی دیگر از کشورهای اروپایی را بگیرید. برای استفاده از ویزای اوسبیلدونگ آلمان باید ۲ تا ۳ سال را در یک مرکز آموزشی سپری و مدرک درجه‌یک کاری دریافت کنید. از طریق ویزای اوسبیلدونگ آلمان می‌توانید شانس خود را برای پیداکردن یک شغل مناسب و اخذ اقامت دائمی کشور آلمان یا هر کشور اروپایی دیگری، افزایش دهید.

برای اخذ ویزای کاری آلمان از کجا باید اقدام کنیم؟

درصورتی‌که می‌خواهید برای مهاجرت کاری به آلمان اقدام کنید، ابتدا باید به فکر دریافت ویزا باشید. برای دریافت ویزای کاری آلمان باید به نمایندگی‌های آلمان در کشور محل اقامت خود که مسئول پذیرش ویزا هستند، مراجعه کنید؛ این نمایندگی‌ها می‌توانند یکی از موارد زیر باشند:

  • سفارت آلمان

  • کنسولگری آلمان

  • یک مرکز ثبت درخواست ویزا

رسیدگی به ویزای کار برای اقامت در آلمان چقدر طول می‌کشد؟

فرایند اخذ ویزای بلندمدت برای کسانی که قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارند، ممکن است یک تا سه ماه بعد از درخواست طول بکشد. همچنین مدت‌زمان دریافت ویزا به تعداد درخواست‌هایی که سفارت در آن زمان دریافت می‌کند و وضعیت درخواست‌کنندگان بستگی دارد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در کشور آلمان

قبل از مهاجرت کاری به آلمان باید در یک مصاحبه شرکت کنید. در طی این مصاحبه لازم است تا مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت را نیز ارائه دهید. مدارک لازم برای اخذ ویزا که در هنگام مصاحبه باید تحویل بدهید؛ عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبر ملی 

  • فرم درخواست برای اخذ اقامت

  • دو قطعه عکس

  • گواهی عدم سوء پیشینه

  • مدرک زبان آلمانی

  • تأییدیه بیمه سلامت

  • ارائه مدارک لازم برای اثبات پیشنهاد شغلی

نکاتی دررابطه با پیدا کردن کار در کشور آلمان

قبل از مهاجرت کاری به آلمان، باید شغل مناسبی را در نظر بگیرید. در کشور آلمان فرصت‌های شغلی زیادی برای اتباع خارجی بخصوص جوانان متخصص وجود دارد. اگر در هنگام پیدا کردن کار به نکات مهم در این زمینه توجه کنید و صلاحیت‌های لازم را داشته باشید، تصاحب یک شغل مناسب کار سختی نخواهد بود. روش‌های مختلف پیداکردن شغل در آلمان را بررسی کنید تا بتوانید یکی از آن‌ها را به دست آورید.

خدمات بین‌المللی سایت‌های کاریابی آلمان، اطلاعاتی را درباره فرصت‌های کاری مختلف در آلمان در اختیار کاربران قرار می‌دهند. فرصت‌های شغلی را در پورتال‌های آن‌ها بررسی کنید، به آن‌ها ایمیل بزنید یا برای مشاوره با آن‌ها تماس بگیرید. همچنین می‌توانید وب‌سایت‌های استخدام آلمانی را بررسی کنید. سایت‌های آنلاین زیادی وجود دارند که فرصت‌های شغلی را هم برای آلمانی‌ها و هم برای خارجی‌ها فراهم می‌کنند. 

یکی از راه‌های دیگر پیداکردن شغل در آلمان این است که در یک آژانس کاریابی ثبت‌نام کنید. شما می‌توانید لیستی از این آژانس‌ها را در صفحات زرد آلمان بیابید. توجه داشته باشید که این آژانس‌ها برای ثبت‌نام از شما هزینه دریافت می‌کنند. یا می‌توانید با شرکت‌های آلمانی تماس بگیرید؛ حتی اگر هیچ آگهی شغلی نداشته باشند.

سخن پایانی

کشور آلمان با اقتصاد قوی خود به یکی از قطب‌های مهاجرت تبدیل شده است. در میان شیوه‌های مختلف دریافت ویزا در این کشور، مهاجرت کاری به آلمان طرف‌داران زیادی دارد؛ زیرا شرایط خوبی برای اخذ اقامت ارائه می‌دهد. به‌علاوه، راه اخذ اقامت دائم آلمان یا کشورهای دیگر اروپایی از طریق دریافت ویزای کاری هموارتر می‌شود. اگر می‌خواهید به کشور آلمان مهاجرت کنید و در زمینه تحصیلی یا کاری خود ماهر هستید، مهاجرت کاری بهترین گزینه برای شما است.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.