تاریخ انتشار : دوشنبه 1 فروردین 1401 - 19:06
64 بازدید
کد خبر : 195320

مقاله پژوهشگران دانشگاه شریف، برگزیده کنفرانس بین‌المللی آموزش مهندسی ۱۴۰۰

مقاله پژوهشگران دانشگاه شریف، برگزیده کنفرانس بین‌المللی آموزش مهندسی ۱۴۰۰

مقاله مرکز آموزش مهارت‌های مهندسی دانشگاه صنعتی شریف که به سرپرستی دکتر کابلی رئیس مرکز و با مشارکت اعضای شورای این مرکز تهیه شده بود به‌عنوان مقاله برگزیده کنفرانس آموزش مهندسی سال ۱۴۰۰ انتخاب شد. به گزارش ایسنا، هفتمین کنفرانس بین‌المللی آموزش مهندسی ایران، به همت انجمن آموزش مهندسی ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آبان

مقاله پژوهشگران دانشگاه شریف، برگزیده کنفرانس بین‌المللی آموزش مهندسی ۱۴۰۰

مقاله مرکز آموزش مهارت‌های مهندسی دانشگاه صنعتی شریف که به سرپرستی دکتر کابلی رئیس مرکز و با مشارکت اعضای شورای این مرکز تهیه شده بود به‌عنوان مقاله برگزیده کنفرانس آموزش مهندسی سال ۱۴۰۰ انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، هفتمین کنفرانس بین‌المللی آموزش مهندسی ایران، به همت انجمن آموزش مهندسی ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آبان ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد. کنفرانس‌های انجمن آموزش مهندسی ایران کانونی برای تبادل نظر و تضارب آرا میان اندیشمندان حوزه آموزش مهندسی است. ماموریت محوری این کنفرانس‌ّها بررسی چالش‌های آموزش مهندسی در ایران و ارائه راهکارهای بهبود کیفیت آن می‌باشد. در این راستا هفتمین کنفرانس بین المللی انجمن آموزش مهندسی ایران که در سال ۱۴۰۰ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران برگزار شد، زمینه اصلی خود را «گذشته، حال و آینده آموزش مهندسی» در کشور قرار داد.

مقاله مرکز آموزش مهارت‌های مهندسی دانشگاه صنعتی شریف در این کنفرانس به‌عنوان مقاله برگزیده شد و با لوح مورد تقدیر قرار گرفت. این مقاله که با مشارکت اعضای شورای این مرکز تهیه شده بود، به‌عنوان مقاله برگزیده کنفرانس آموزش مهندسی سال ۱۴۰۰ انتخاب شد.

(این مقاله) براساس آموزش غیرحضوری، اما عملی درس کارگاه عمومی در دوران کرونا با استفاده از بسته آموزشی ارسالی به منزل دانشجویان (۴۰۰ دانشجو در هر ترم) تهیه شده بود. در بخشی از این مقاله آمده است: “دانشگاه صنعتی شریف در دوره آموزش غیرحضوری ناشی از همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ اقدام به تهیه بسته آموزشی برای آموزش عملی و غیرحضوری دانشجویان در درس کارگاه عمومی نمود. این بسته شامل همه ابزارها و مواد مصرفی برای اجرای این درس در منزل بود، به طوریکه دانشجویان بصورت عملی درگیر ساخت شوند. دانشجویان با استفاده از این بسته آموزشی و بصورت قدم به قدم موفق به ساخت یک موتور الکتریکی ساده شدند. در این مقاله در مورد جزئیات تهیه این بسته آموزشی، نحوه انتخاب موضوع موتور الکتریکی، مسائل پشتیبانی طرح و اجرای آن، آموزش نحوه کار با این بسته و ارزشیابی کار دانشجویان توضیحاتی داده شده است.

هدف از این مقاله، ارائه این تجربه موفق است که در صورت تداوم یا تکرار شرایط الزام آموزشی غیرحضوری، توسط مراکز آموزشی دیگر کشور قابل تکرار باشد. این مقاله به همت رئیس و اعضای شورای مرکز آموزش مهارت‌های مهندسی بر اساس تجربه موفق آموزش از راه دور و عملی دانشجویان درس کارگاه عمومی تهیه شده است.”

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.