مربیان پرورشی نقش راهبردی در سلامت فکری دانش آموزان دارند
ایسنا/لرستان مدیر آموزشوپرورش بروجرد گفت: مربیان پرورشی نقش راهبردی در تربیت و سلامت فکری، روحی و روانی دانش آموزان دارند. محمد مهرافزون در جلسهای با مربیان و معاونین پرورشی آموزشوپرورش بروجرد که امروز ۱۲ اسفندماه، در سالن کنفرانس اداره برگزار شد، اظهار کرد: مربیان پرورشی بهطور مستقیم و غیرمستقیم نقش راهبردی و کلیدی در تربیت و
ایسنا/لرستان مدیر آموزشوپرورش بروجرد گفت: مربیان پرورشی نقش راهبردی در تربیت و سلامت فکری، روحی و روانی دانش آموزان دارند.
محمد مهرافزون در جلسهای با مربیان و معاونین پرورشی آموزشوپرورش بروجرد که امروز ۱۲ اسفندماه، در سالن کنفرانس اداره برگزار شد، اظهار کرد: مربیان پرورشی بهطور مستقیم و غیرمستقیم نقش راهبردی و کلیدی در تربیت و سلامت فکری، روحی و روانی دانش آموزان دارند و هدف از تشکیل این نهاد مقدس تشویق و ترغیب دانش آموزان به سمت آرمانهای الهی و قرآنی است و بر همین اساس نهاد مؤثر تربیت ساز امور تربیتی یادگار و میراث شهیدان رجایی و باهنر از گذشته تا به امروز خدمات ارزنده و سازنده در سطح جامعه بهویژه دانش آموزان داشته است.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم دستاوردهای انقلاب و نظام تعلیم و تربیت تأسیس بنیادین نهاد امور تربیتی در هشتم اسفند سال ۱۳۵۹ در زمان مسئولیت شهیدان رجایی و باهنر در وزارت آموزشوپرورش بوده که از ابتدا هدف آن حفظ آرمانها و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و هدایت دانش آموزان به سمت اصول و اعتقادات دین مبین اسلام و آئین محمدی است که نقش مربیان پرورشی در این میان پررنگتر از دیگران در تربیت اسلامی آیندهسازان کشوری است.
معاون مدیرکل خاطرنشان کرد: فلسفه شکلگیری و تأسیس امور تربیتی، پاسداری از تعالیم الهی و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تربیت سالم دانش آموزان بر اساس جهانبینی توحیدی، اصول دین و مذهب و فروع دین است و مربیان پرورشی بهعنوان معماران تربیت اسلامی جایگاه رفیعی در خانواده بزرگ تعلیم و تربیت برای رشد و بالندگی دانش آموزان در جامعه و مدارس دارند.
مهر افزون اضافه کرد: متصدیان نظام تعلیم و تربیت بهویژه مربیان پرورشی وظیفه ذاتی و قانونی دارند که در راستای سند تحول بنیادین دانش آموزان را به سمت حیات طیبه هدایت نمایند و این امر مهم موجب گردیده که بیش از هفتاد درصد برنامههای سند تحول بنیادین بهطور مستقیم و غیرمستقیم مرتبط به امور تعلیم و تربیت اسلامی باشد.
وی پیرامون صفات و ویژگیهای بارز یک مربی پرورشی بیان کرد: تواضع، فروتنی، وجدان کاری و انضباط کاری، نوآوری و خلاقیت، برنامهریزی هدفمند و آگاهی از مسائل روز از ویژگیهای بارز یک مربی پرورشی محسوب میگردد و یک مربی پرورشی میبایست الگو و عامل باشد و کردار و رفتارش پسندیده و اهل مطالعه و اطلاعات دینی بهروز داشته باشد.
مدیر آموزشوپرورش بروجرد ادامه داد: مربیان پرورشی باید شأن، منزلت و جایگاه خویش را حفظ نمایند و مجهز به علوم و تکنولوژی جدید و بروز باشند و بر اساس سلایق و علایق و بهخصوص نیازهای روز دانش آموزان برنامهریزیهای مدون، هدفمند و نظاممند داشته باشند و مهارتهای زندگی و همچنین الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی را به دانش آموزان آموزش دهند.
مهرافزون اظهار کرد: فضای تربیتی در زمان ویروس کرونا باید توسط مربیان پرورشی کاملاً در بستر شبکه مجازی رصد شود و نکات تربیتی مورد غفلت قرار نگیرد و بستر تمام فعالیتهای پرورشی را در شبکه شاد برای دانش آموزان فراهم کنند.
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰