تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 2:27
104 بازدید
کد خبر : 97483

لزوم تقویت مشاغل خانگی در بستر فضای مجازی

لزوم تقویت مشاغل خانگی در بستر فضای مجازی

ایسنا/زنجان یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به رشد و درآمد بالا، تقویت مشاغل خانگی بر بستر فضای مجازی اهمیت دارد. سمیرا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: افزایش تولید، یکی از شاخصه‌های پیشرفت اقتصادی هر کشور و به تبع آن در استان‌ها است، به همین خاطر هدایت چرخه تولید به سمت منازل و استفاده

لزوم تقویت مشاغل خانگی در بستر فضای مجازی

ایسنا/زنجان یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به رشد و درآمد بالا، تقویت مشاغل خانگی بر بستر فضای مجازی اهمیت دارد.

سمیرا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: افزایش تولید، یکی از شاخصه‌های پیشرفت اقتصادی هر کشور و به تبع آن در استان‌ها است، به همین خاطر هدایت چرخه تولید به سمت منازل و استفاده از پتانسیل نیروی کار در خانه‌ها می‌تواند علاوه‌بر کمک به اقتصاد خانواده، تولید داخل استانی را نیز رونق بخشد.

وی با اشاره به شعار سال و توجه ویژه مقام معظم رهبری به امر تولید، افزود: یکی از مولفه‌های تحقق شعار سال، توجه به امر تولید در منازل است؛ چرا که با رونق مشاغل خانگی و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری کلان برای ایجاد فضاهای تولیدی بزرگ و هزینه‌کردهای دیگر، تولید به میزان بالایی خواهد رسید و شاهد افزایش تولید، صادرات و در نهایت تولید ناخالص خواهیم بود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر اشتغال‌های کارگاهی، ادامه داد: رونق مشاغل خانگی در شرایط محدودیت‌های کرونایی که مانعی در برابر چرخه تولید است، به افزایش ظرفیت تولید کمک می‌کند و این در حالی است که این مشاغل نه‌ تنها با شیوع کرونا تعطیل نمی‌شود، بلکه رونق بیشتری نیز پیدا کرده و بازار پایداری را به دست آورده است.

احمدی با اشاره به پدیدآمدن بازارهای جدید و اقبال عموم به این بازارها نسبت به تازگی آن، تصریح کرد: در حال حاضر مشاغل اینترنتی یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای توسعه اشتغال است و دولت‌ها باید برای تحقق برنامه اشتغال خود به کسب و کارهایی که در بستر اینترنت و فضای مجازی قابلیت راه‌اندازی دارند، توجه می‌کنند.

وی عنوان کرد: برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی نیازمند الزامات قانونی و اعمال نظارت بر روند فعالیت‌های اینترنتی هستیم. بسیاری از مشاغل خانگی در دوران کرونا بر بستر فضای مجازی توانستند به سود و درآمد سرشار دست یابند و از این طریق به اقتصاد خانواده کمک کردند و این مهم دلیلی بر آن است که مشاغل خانگی بر بستر فضای مجازی تقویت شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.