تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 19:40
62 بازدید
کد خبر : 90524

فعالیت بیش از ۱۶ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی در خراسان شمالی

فعالیت بیش از ۱۶ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از فعالیت بیش از ۱۶ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی در این استان خبر داد. محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا، گفت: طی سه‌ماهه نخست سال جاری، ۱۸ مجوز تولید انفرادی صنایع‌دستی برای هنرمندان و صنعتگران استان در سال

فعالیت بیش از ۱۶ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از فعالیت بیش از ۱۶ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی در این استان خبر داد.

محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا، گفت: طی سه‌ماهه نخست سال جاری، ۱۸ مجوز تولید انفرادی صنایع‌دستی برای هنرمندان و صنعتگران استان در سال گذشته صادر شد.

وی بیان اینکه پروانه تولید انفرادی به صنعتگرانی اعطا می‌شود که دارای یک کارگاه خانگی با حجم مشخص از تولید باشند اظهار کرد: همچنین طی این مدت، ۳۸ کارت شناسایی صنعتگری برای هنرمندان استان صادر و یا تمدید شد.
قهرمانیان از صدور ۱۳ مجوز مشاغل خانگی نیز خبر داد و عنوان کرد: بیشترین کارت‌های صادر شده مربوط به رشته‌های دست‌بافته‌های داری، نساجی سنتی، سفال و سرامیک، زیورآلات سنتی و لباس سنتی است.
وی با بیان اینکه طی سه‌ماهه نخست سال جاری، ۱۸۰ نفر از علاقه‌مندان با شرکت در دوره‌های مختلف، آموزش‌های لازم در حوزه صنایع‌دستی را دریافت کردند، گفت: در پایان این دوره‌های آموزشی برای هنرآموختگان گواهینامه صادر و اعطا شد.
او اظهار کرد: هم‌اکنون در خراسان شمالی بیش از ۱۶ هزار هنرمند در حوزه تولید صنایع‌دستی و در بیش از ۶۱ رشته فعالیت دارند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.