تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 22:21
76 بازدید
کد خبر : 91348

دولت جدید برای موفقیت باید ساختار خود را اصلاح کند

دولت جدید برای موفقیت باید ساختار خود را اصلاح کند

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: دولت جدید اگر بخواهد موفق باشد باید ساختار خود را اصلاح و متناسب کند تا بتواند برای رفع مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی و تحقق شعار سال گام بردارد. هدایت‌الله جمالی‌پور گفت: تمامی ظرفیت‌ها در استان برای حمایت از تولید به کار گرفته شده است و ما پشتیبان، حامی و هدایتگر تولیدکنندگان

دولت جدید برای موفقیت باید ساختار خود را اصلاح کند

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: دولت جدید اگر بخواهد موفق باشد باید ساختار خود را اصلاح و متناسب کند تا بتواند برای رفع مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی و تحقق شعار سال گام بردارد.

هدایت‌الله جمالی‌پور گفت: تمامی ظرفیت‌ها در استان برای حمایت از تولید به کار گرفته شده است و ما پشتیبان، حامی و هدایتگر تولیدکنندگان هستیم و گاهی حتی به بانک مرکزی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی مراجعه کرده و به‌عنوان یک خدمتگزار در کنار فعالان اقتصادی و صنعتی استان بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: امیدواریم دولت جدید با حمایت مجلس شورای اسلامی یک تدبیر جدی در مناسبات و روابط صنعتی و اقتصادی کشور به نفع تولیدکنندگان بیندیشد که تحقق این امر، نیازمند اصلاح ساختارهای اقتصادی دولت است که مانع اجرای قانون می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، جمالی‌پور خاطرنشان کرد: کار مجلس شورای اسلامی ریل‌گذاری است و باید چالش‌ها، مشکلات و مسایل را بررسی کند و برای حل آن‌ها با تصویب قوانین جدید اقدام کند. امروزه در عرصه اقتصادی و صنعتی با ساختارهایی مواجه هستیم که نمی‌توانیم با آن‌ها به افق‌ها و آرمان‌های مدنظر برسیم.

وی اضافه کرد: دولت نباید خودش صنعتگر شود چون در این صورت اقتصاد را تخریب می‌کند و برای حفظ منابع خود مداخلات غیرمنطقی انجام می‌دهد که آسیب آن به بخش خصوصی می‌رسد. این مشکلات در بحث ساختاری دولت مطرح است و باید با ریل‌گذاری مجلس شورای اسلامی برای حل آن‌ها اقدام شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: دولت جدید اگر بخواهد موفق باشد باید ساختار خود را اصلاح و متناسب کند تا بتواند برای رفع مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی و تحقق شعار سال گام بردارد. دولت نه صنعتگر، نه شهرساز و نه تولیدکننده بوده، بلکه پشتیبان، حامی و سیاستگذار است و باید در این حوزه تنها برای ایفای وظایف خود وارد عمل شود.

وی گفت: از سوی دیگر باید تکلیف ما با دنیا مشخص شود چون امروزه ارز تعیین کننده مبادلات جهانی است و ما باید به این مسئله هم به صورت جدی توجه کنیم. باید جهت‌گیری وزارت امور خارجه به این سمت برود که روابط اقتصادی مقدم بر روابط سیاسی قرار گیرد چون روابط اقتصادی تأمین کننده روابط سیاسی است و اگر اقتصاد در جامعه‌ای مورد توجه قرار گیرد دیگر روابط نیز درست می‌شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.