تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آذر 1400 - 22:56
61 بازدید
کد خبر : 123316

دستگاه های نظارتی با دلالان بی رحم به شدت برخورد کنند

دستگاه های نظارتی با دلالان بی رحم به شدت برخورد کنند

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با تاکید بر آنکه در شبکه توزیع مرغ و سیمان فساد است، اظهار کرد: کمبودی در مرغ و سیمان وجود ندارد و مشکل ما بی رحمی های دلالان است و دستگاه های نظارتی نیز به کسانی که به مردن رحم نمی کنند رحم نکنند اما باید بدانید که ۹۹ درصد شبکه توزیع ما

دستگاه های نظارتی با دلالان بی رحم به شدت برخورد کنند

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با تاکید بر آنکه در شبکه توزیع مرغ و سیمان فساد است، اظهار کرد: کمبودی در مرغ و سیمان وجود ندارد و مشکل ما بی رحمی های دلالان است و دستگاه های نظارتی نیز به کسانی که به مردن رحم نمی کنند رحم نکنند اما باید بدانید که ۹۹ درصد شبکه توزیع ما درست کار می کند.

دکتر “علی زینی وند” شامگاه ۲۷ اسفندماه در هفدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان بر لزوم کنترل و تنظیم بازار میوه شب عید تاکید کرد و گفت: مسئولین دلایل بالا بودن قیمت میوه شب عید در استان نسبت به استان های همجوار به مردم توضیح دهند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت میوه شب عید در استان بالاست در ادامه خطاب به مسئولین مربوطه بیان کرد: بر مراکز توزیع میوه نظارت داشته باشید و در ایام نوروز کمیته تنظیم بازار مستقر کردیم.

استاندار کرمان ادامه داد: میوه شب عید با بهترین کیفیت و با قیمت متعادل عرضه می کنیم و میوه در استان به میزانی زیاد است که مباشر نگران به فروش نرسیدن میوه های شب عید است.

استاندار کرمان در ادامه به بازار مرغ اشاره کرد و افزود: در این ایامی که با مشکل مرغ روبرو بودیم به هیچ وجه میزان تولید و مصرف ما تغییر پیدا نکرده بود و در این میان سودجویی صورت گرفته است‌.

وی با بیان اینکه اکنون تولید مرغ خوب است، تصریح کرد: در این روزها بخش عمده گوشت مرغ مورد نیاز استان اکنون در استان تامین می شود البته حدود ۴۰ درصد مرغ مورد نیاز استان از خارج استان تامین می شود که در حال پیگیری هستیم که ظرف حدود ۲ سال آینده این مشکل نیز حل شود.

زینی وند بر لزوم نظارت بر تولید مرغ از جوجه ریزی تا بازار مصرف تاکید کرد و افزود: باید میزان مرغ تولیدی به اندازه تقاضا باشد و عرضه و تقاضا در ایام ماه رمضان باید تنظیم باشد و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: بر نحوه توزیع نهادهای دامی نیز نظارت دقیق داشته باشید و متخلفین در این زمینه به دستگاه قضا معرفی کنید.

زینی وند درباره عرضه مرغ قطعه بندی شده نیز گفت: کسی که قطعه فروشی می کند ملزم به درج قیمت شوند و هرگونه افزایش قیمت در این زمینه به صورت جدی برخورد شود.

وی بیان کرد: نباید روی تولید میزان گوشت مرغ حساب باز کنید زیرا اکنون در شرایط خاص هستیم و باید تدابیر و تصمیمات خود را بر مبنای تولید حدود ۱۲۰ تن اتخاذ کنید.

استاندار کرمان با بیان اینکه تدبیر کردیم مرغ تولیدی استان در استان مصرف شود، اظهار کرد: در شبکه سنتی تامین مرغ دخالت نکنید و باید همانند مانیتوری بودن جوجه ریزی تا کشتارگاه باید از کشتارگاه تا بازار نیز مانیتور شود.

وی در مورد سیمان نیز گفت: مشکل ما این است که یک عده سیمان را احتکار می کنند زیرا کارخانه های سیمان به اندازه مصرف استان سیمان تولید می کنند و عده ای در شبکه توزیع اختلالاتی ایجاد کرده اند که سازمان صمت ملزم شد تا میزان تولید و عاملین توزیع را مشخص کند.

زینی وند با بیان این مطلب که مردم گزارش تخلفات را به سازمان صمت اعلام کنند افزود: باید بسیج و رسانه ها نیز به کمک ما بیایند.

زینی وند با تاکید بر آنکه در شبکه توزیع مرغ و سیمان فساد است، اظهار کرد: کمبودی در مرغ و سیمان وجود ندارد و مشکل ما بی رحمی های دلالان است و دستگاه های نظارتی نیز به کسانی که به مردن رحم نمی کنند رحم نکنند اما باید بدانید که ۹۹ درصد شبکه توزیع ما درست کار می کند.

وی ادامه داد: منطور بنده از اینکه می گویم در شبکه توزیع فساد وجود دارد این نیست که مدیران ما فاسد هستند بلکه زیرمجموعه ها خیلی حرفه ای هستند و ما نمی خواهیم به همه کارشناسان توهین کنیم و ممکن یک نفر از اعضای این شبکه به دلالان وصل شود و کل شبکه را به هم بزند لذا باید این شبکه ها را پیدا کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.