تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 22:43
62 بازدید
کد خبر : 26531

دادگاه اسرائیلی حق یهودیان برای «عبادت خاموش» در مسجدالاقصی را “قانونی” خواند

دادگاه اسرائیلی حق یهودیان برای «عبادت خاموش» در مسجدالاقصی را “قانونی” خواند

یک دادگاه اسرائیلی برای اولین بار با صدور حکمی، حق محدود یهودیان را برای “عبادت” در محوطه مسجد الاقصی به رسمیت شناخت و قانونی اعلام کرد.  به نقل از کانال هفت تلویزیون اسرائیل، دادگاهی اسرائیلی در منطقه قدس روز سه شنبه با صدور حکمی اعلام کرد که حضور یهودیان در حرم قدسی تا زمانی که

دادگاه اسرائیلی حق یهودیان برای «عبادت خاموش» در مسجدالاقصی را "قانونی" خواند

یک دادگاه اسرائیلی برای اولین بار با صدور حکمی، حق محدود یهودیان را برای “عبادت” در محوطه مسجد الاقصی به رسمیت شناخت و قانونی اعلام کرد.

 به نقل از کانال هفت تلویزیون اسرائیل، دادگاهی اسرائیلی در منطقه قدس روز سه شنبه با صدور حکمی اعلام کرد که حضور یهودیان در حرم قدسی تا زمانی که عبادت آنها با سکوت همراه باشد، جرم محسوب نمی‌شود.

دادگاه اسرائیل با صدور حکمی اعلام کرد که عبادت کردن یهودیان به صورت «خاموش» در مسجد الاقصی در قدس شرقی مغایر با قانون نیست.

به گزارش روزنامه آروتز شوا (Arutz Sheva) که نزدیک به شهرک‌نشینان یهودی است، دادگاه صلح قدس اعلام کرده که عبادت خاموش یهودیان در حرم شریف جرم نیست.

این در حالی است که یهودیان افراطی به شکل مرتب به بناهای مقدس قدس شرقی یورش می‌برند و این نیز باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود.

اداره اوقاف اسلامی شهر قدس، وابسته به وزارت اوقاف اردن همواره این اقدام شهرک‌نشینان یهودی را محکوم کرده و خواهان توقف آن شده است.

دادگاه مذکور به پلیس اسرائیل دستور داد تا براساس همین حکم، حکم تبعید «آریه لیپو» خاخام یهودی را که به دلیل برپایی دعاهای خاموش در مسجدالاقصی اتخاذ  شده بود، لغو کند.

در حکم صادره آمده است: بازدیدهای روزانه این خاخام از حرم قدسی نشان می‌دهد که وی «آن را یک امر بسیار مهم و اصولی می‌داند».

وکیل موشه پولسکی ضمن استقبال خود و موکلش از این حکم تأکید کرد که این «آنچه را سال گذشته در مسجد الاقصی رخ داده است» تایید می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که پلیس دیگر اقدامی علیه یهودیانی که به مسجد الاقصی یورش می‌برند، انجام ندهد که در این‌صورت «حمله به آزادی‌های اساسی مدنی آنها» خواهد بود.

بنیادهای موجود در قدس و مسجدالاقصی٬ بر اساس توافق‌نامه صلح میان اسرائیل و اردن در تاریخ ۲۶ اکتبر سال ۱۹۹۴ تحت حمایت شورای اوقاف و امور مقدسات اسلامی قدس وابسته به وزارت اوقاف، امور اسلامی و اماکن مقدس اردن است.

لازم به ذکر است اسرائیل از سال ۲۰۰۳ به این طرف ورود و خروج از دروازه رحمت را ممنوع کرده و فلسطینیان پس از ۱۶ سال در ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ توانستند برای اولین بار در دروازه رحمت در مسجدالاقصی نماز بخوانند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.