تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 - 19:34
71 بازدید
کد خبر : 2822

تبلیغ و روایتگری ایثار و شهادت در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار بگیرد

تبلیغ و روایتگری ایثار و شهادت در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار بگیرد

 مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: درس دفاع مقدس باید در حوزه‌های علمیه تدریس شود و با آموزش نیروهای جهادی؛ تدریس، تبلیغ و روایتگری با موضوع ایثار و شهادت در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار بگیرد. محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وصیت‌نامه‌های شهدا سرشار از مفاهیم ارزشمند اخلاقی

تبلیغ و روایتگری ایثار و شهادت در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار بگیرد

 مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: درس دفاع مقدس باید در حوزه‌های علمیه تدریس شود و با آموزش نیروهای جهادی؛ تدریس، تبلیغ و روایتگری با موضوع ایثار و شهادت در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار بگیرد.

محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وصیت‌نامه‌های شهدا سرشار از مفاهیم ارزشمند اخلاقی و دینی است، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بهتر است که در ابتدای برنامه‌های محوری، همایش‌ها و جلسات وصیت‌نامه‌ای از شهدا قرائت شود.

وی ادامه داد: طلاب حوزه‌های علمیه، می‌توانند مقالات و پژوهش‌های خود را با موضوع دفاع مقدس بنویسند.

رشیدی عنوان کرد: اگر در این زمینه آثار و کتب قابل چاپی توسط طلاب نوشته شود، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از آن‌ها حمایت می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به  تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: این درس نیز باید در حوزه‌های علمیه تدریس شود و با آموزش نیروهای جهادی؛ تدریس، تبلیغ و روایتگری با موضوع ایثار و شهادت در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار بگیرد.

رشیدی با اشاره به اهمیت نگارش خاطرات و تاریخ شفاهی مرتبط با دفاع مقدس، عنوان کرد: خاطرات و تاریخ شفاهی طلاب خواهر در دوران دفاع مقدس باید ثبت و ضبط شوند و در این راستا این اداره‌کل مشارکت و همکاری لازم را با حوزه‌های علمیه خواهد کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.