بهرهبرداری از خط یک مترو تبریز تا پایان سال ۹۸
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: خط یک مترو تبریز تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری رسیده و مسافرگیری میکند. به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مصطفی مولوی در گفتوگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت فعالیتهای عمرانی در ایستگاههای خط یک قطار شهری تبریز، اظهار کرد: خط یک مترو
وی ادامه داد: برخی ایستگاههای فاز یک در بحث مخابراتی و تاسیساتی نواقصی داشته است که با اقدامات انجام شده تقریبا نواقص آن را مرتفع کرده و تحویل شرکت بهره برداری شده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت در برخی ایستگاههای فاز سوم تعطیل بوده و با تلاشهای مکرر اکنون در حال بهره برداری است، عنوان کرد: اکنون در بحث پله برقی این ایستگاهها نواقصی وجود دارد که درصدد رفع این موضوع هستیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: ضلع جنوبی ایستگاه هفت به بهرهبرداری رسیده و همچنین ایستگاه هشت روی مدار رفته است؛ ولی قسمتی از تملک ایستگاه ۹ باقی مانده است.
وی خاطرنشان کرد: ایستگاه ۱۲ آماده بهرهبرداری بوده و تا اواخر خرداد ماه سالجاری به روی مدار خواهد رفت؛ همچنین ایستگاه ۱۴ روی ریل گذاری است و تا اواخر این ماه به بهره برداری میرسد.
مولوی اضافه کرد: پیمانکار ایستگاههای ۱۳، ۱۵ و ۱۶ انتخاب شده و باتوجه به مبلغ ارائه شده پیشرفت قابل قبولی در این ایستگاهها داریم؛ به طوریکه مراحل خاک برداری و ریل گذاری به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه خط یک مترو تبریز ۱۸ سال طول کشیده و هنوز به اتمام نرسیده است، افزود: در خط دو تصمیم گرفتیم تا ریل و ایستگاه را همزمان کار کنیم و با سرعت حفاری آن را آغاز کرده و از دو دستگاه TBM استفاده میکنیم؛ امیدوارم این دو دستگاه در میدان ساعت به هم برسند که تاکنون پنج هزار و ۲۵۰ متر حفاری شده و روزانه ۱۰ متر حفاری ادامه دارد؛ خوشبختانه با این سرعت تا پایان سال ۹۹حفاری را به اتمام میرسانیم.
مولوی با بیان اینکه احیای مسیر قونقا از راه آهن که در مسیر اتوبوسهای بی آر تی قرار دارد در اولویت کاری قرار گرفته است، تصریح کرد: مقرر شده برای این مسیر از سیستمهای جدید “آی تی آر” استفاده شود؛ چراکه استفاده از این سیستم صرفه اقتصادی داشته و نیازی به ریل ندارد.
وی گفت: اگر در سال ۹۶ خط یک را تمام میکردیم برای این خط اعتبار ۶۰۹ میلیارد تومان لازم بود ولی اکنون با وجود تحریمها این رقم به یک هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان رسیده است؛ چراکه وابستگی مترو به خارج از کشور ۳۵ درصد است.
وی با بیان اینکه کل هزینه کرد برای مترو تبریز حدود دو هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان و به ارزش به روز شده هفت هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان است، اظهار کرد: تاکنون در خط یک مترو تبریز، دو هزار و ۵۱ میلیارد تومان به ارزش واقعی شش هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان هزینه شده است؛ همچنین میزان هزینه کرد برای خط دو، ۵۷۵ میلیارد تومان و به ارزش بهروز شده یک هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان است.
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه عنوان کرد: از این میزان هزینه کرد، یک هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولت و یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارت شهرداری تامین شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان قطار شهری تبریز مصمم به احیای میدان کهن در محدوده محققی فعلی است، خاطرنشان کرد: میدان کهن تبریز بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد که با نام گذاری ایستگاه ۱۲ خط یک مترو تبریز به نام میدان کهن میتوانیم در راستای شناساندن میراث فرهنگی تبریز قدم برداریم که باید اصحاب رسانه در این زمینه اقدام کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰