اولویتها و سیاستهای سازمان نهضت سوادآموزی در سال ۱۳۹۹
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به اولویتها و سیاستهای سوادآموزی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: همه استانها متناسب با سیاستها، برنامه عملیاتی سوادآموزی استان را تهیه و پس از توافق با سازمان نهضت سوادآموزی و بودجهریزی عملیاتی آن را اجرایی کنند. به گزارش ایسنا شاپور محمدزاده با اشاره به این که آموزشهای حضوری سوادآموزی در
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به اولویتها و سیاستهای سوادآموزی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: همه استانها متناسب با سیاستها، برنامه عملیاتی سوادآموزی استان را تهیه و پس از توافق با سازمان نهضت سوادآموزی و بودجهریزی عملیاتی آن را اجرایی کنند.
به گزارش ایسنا شاپور محمدزاده با اشاره به این که آموزشهای حضوری سوادآموزی در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ تحت تاثیر انتشار ویروس کرونا قرارگرفت، اظهارکرد: سازمان برای به حداقل رساندن این آسیب، از روشهای آموزش از طریق فضای مجازی و رسانههای ملی و استانی استفاده کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش وی به اولویتها و سیاستهای سوادآموزی اشاره کرد و گفت: همه مدیران کل آموزش و پرورش استانها به همران معاونان سوادآموزی خود متناسب با این سیاستها، برنامه عملیاتی معاونت سوادآموزی استان را تهیه و پس از توافق با این سازمان و بودجهریزی عملیاتی اجرایی کنند.
سیاستها و اولویتهای سازمان نهضت سوادآموزی درسال ۱۳۹۹ عبارتند از:
– تأمین و بسط عدالت در بهرهمندی از فرصتها و امکانات سوادآموزی با کیفیت ازطریق اجرای برنامه سوادآموزی و یادگیری مادامالعمر برای خانوادههای آسیبپذیر با تأکید بر مناطق مرزی، محروم وکمتر توسعه یافته با بهرهگیری ازظرفیت سایر خانوادهها
– تدوین و اجرای برنامه عمل سالانه ستادی و استانی در چارچوب سیاستهای ابلاغی.
– توسعه سوادآموزی با بهرهبرداری از محتوای دیجیتالی و آموزش از طریق تبلت و نرمافزارهای آموزشی .
– اجرای برنامه سوادآموزی سه سطحی و حمایت ازطرحهای شتاب بخشی محلی و منطقهای در سوادآموزی.
– پیگیری تصویب و استقرار مرحله دوم نظام آموزش بزرگسالان .
– پیگیری وتصویب لایحه الزامی شدن آموزش عمومی درگروه سنی زیر۳۰ سال از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی.
– پژوهش و توسعه فناوریهای نوین در آموزش، تدریس و رویههای اداری.
– پشتیبانی و به روزآوری سامانه سوادآموزی، پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد و اطلاعات آموزش دهندگان.
– ترغیب و تنویرافکار عمومی و حساسسازی جامعه و عوامل سهیم و موثر در همکاری
– توسعه و تقویت مراکز یادگیری محلی
– آموزش و ارتقاء سطح فرهنگ اسلامی و عمومی گروههای هدف.
– ارتقای توانمندی نیروی انسانی شاغل درحوزه سوادآموزی
– کیفیت بخشی وتقویت نظارت بر فرآیند ثبت نام، آموزش، سنجش وارزشیابی تحصیلی.
– مدیریت بهینه و افزایش بهرهوری منابع و مصارف مالی و تقویت مشارکت موسسات و بخشهای غیردولتی و نهادهای بین المللی.
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰