انتقال جنین آزمایشگاهی به رحم مادر با محصول “ایرانساخت” ممکن شد
عکس تزیینی است یک شرکت دانشبنیان محصولی تولید کرده که وظیفه آن انتقال جنین آزمایشگاهی به رحم مادر است. به گزارش ایسنا، محسن خدادادی، مدیرعامل این شرکت دانشبنیان گفت: مهندسین این شرکت پیش از آغاز طراحی کاتتر رادا، مدت زیادی را صرف بررسی و ارزیابی کاتترهای انتقال جنین موجود در بازار کرده و با تحلیل قطعات
یک شرکت دانشبنیان محصولی تولید کرده که وظیفه آن انتقال جنین آزمایشگاهی به رحم مادر است.
به گزارش ایسنا، محسن خدادادی، مدیرعامل این شرکت دانشبنیان گفت: مهندسین این شرکت پیش از آغاز طراحی کاتتر رادا، مدت زیادی را صرف بررسی و ارزیابی کاتترهای انتقال جنین موجود در بازار کرده و با تحلیل قطعات کاتترهای خارجی موجود در بازار، نقاط قوت و ضعف هر یک از این کاتترها را استخراج کردند.
وی ادامه داد: این محصول بیشتر در عمل لقاح خارج از رحم مورد استفاده قرار میگیرد و زوجهای نابارور به طرق مختلف میتوانند صاحب فرزند شوند. معمولا افرادی که بقیه روشها برایشان جواب نمیدهد، مجبور هستند از این عمل استفاده کنند. کاتتر انتقال جنین رادا محصولی برای انتقال جنین آزمایشگاهی به داخل بدن مادر است.
خدادی افزود: بعد از اینکه تخمک از مادر گرفته و کارهایی بر روی آن انجام میشود و لقاح در آزمایشگاه صورت میگیرد، بهواسطه این محصول، جنین به داخل بدن مادر انتقال پیدا میکند.
وی تصریح کرد: این عمل تقریباً ۳۰ سال است که در ایران انجام میشود و در طول این سالها محصول انتقال جنین از کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه و آلمان وارد کشور میشد. حتی یکسری برندهای هندی هم وارد بازار شدند، اما چون این محصول حساسیت بالایی دارد، نتوانستند موفق شوند و از بازار حذف شدند و هیچ مشابه ایرانی قبل از آن نبوده و ما تنها تولیدکننده این محصول هستیم.
مدیرعامل این شرکت خاطرنشان کرد: استانداردهایی که این محصول گرفته، کاملاً همان استاندارهایی است که نمونههای آمریکایی و اروپایی ملزم بودند آن را پاس کنند و مهمترین استانداردی که این محصول باید داشته باشد، توانسته در پژوهشگاه رویان با موفقیت پشت سر بگذارد؛ بنابراین این محصول از لحاظ کیفیتی و خواص شیمی و فیزیکی کاملاً دارای تمام استانداردهای جهانی است و اقبالی که بازار به این محصول نشان داده، این موضوع را تأیید میکند.
خدادادی ادامه داد: کاتتر انتقال جنین رادا از جنبه قیمتی بهواسطه آنکه در ایران تولید میشود و تمام این محصول بومیسازی شده، قیمت پایینتری نسبت به نمونههای خارجی خود دارد. این محصول به صورت مستقیم ۱۵ نفر را مشغول فعالیت کرده و به صورت غیرمستقیم در حدود ۱۵۰ را پوشش داده است. شروع این محصول با ۳ نفر از دانشجویان دانشگاه امام خمینی قزوین، دانشجوی دکترای دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه خواجه نصیر بوده که به صورت یک استارتآپ پیشرفت کرده و در حال حاضر به یک شرکت بزرگ تبدیل شده است.
به نقل از معاونت علمی ریاستجمهوری، وی یادآور شد: این محصول با ورود کمتر از یک سال در بازار ایران توانسته بیش از ۳۵ درصد این بازار را پوشش دهد و جلوگیری از خروج ارز داشته باشد.
مدیرعامل این شرکت دانشبنیان با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فضای کسبوکاری استارتآپها را رونق داده است، افزود: این مجموعه با در نظر گرفتن امتیازها برای شرکتهای دانشبنیان به پیشرفت و توسعه این شرکتها کمک کرده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰