تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 2:22
78 بازدید
کد خبر : 208824

اموزش خرید و فروش ارزهای ان اف تی

اموزش خرید و فروش ارزهای ان اف تی

  توکن‌های ان اف تی (NFT) به یکی از محبوب‌ترین بخش‌های دنیای کریپتو تبدیل شده‌اند. از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، بازار NFT ها سر به فلک کشید. مجموع فروش NFT در سال ۲۰۲۱ به ۲۴.۹ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۲۰۲۰ ۹۵ میلیون دلار افزایش یافت: و اگرچه این بازار در سال ۲۰۲۲

 

توکن‌های ان اف تی (NFT) به یکی از محبوب‌ترین بخش‌های دنیای کریپتو تبدیل شده‌اند. از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، بازار NFT ها سر به فلک کشید. مجموع فروش NFT در سال ۲۰۲۱ به ۲۴.۹ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۲۰۲۰ ۹۵ میلیون دلار افزایش یافت: و اگرچه این بازار در سال ۲۰۲۲ کمی فروکش کرد، NFTها هنوز نقش مهمی در بازار کریپتو، متاورس و وب۳ دارند و کاربران به خرید انواع ارزهای ان اف تی می‌پردازند.

 

بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور کلکسیون‌های NFT خود را می سازند و به فروش می‌رسانند. اما لازم نیست برای ساخت یا خرید و فروش NFT مشهور باشید. برای یادگیری نحوه ساخت و خرید و فروش ارزهای ان اف تی (NFT) در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نحوه ساخت و فروش NFT

ضرب (Mint) یک اثر هنری NFT نسبتاً ساده است و نیازی به دانش عمیقی ندارد. با طی مراحل زیر می‌توانید NFT خودتان را بسازید.

 

۱. یک قطعه هنری بسازید

ابتدا باید یک اثر هنری ایجاد کنید که بعداً آن را به NFT تبدیل کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که یک تصویر دیجیتال، فایل صوتی یا ویدیو بسازید. اکثر بازارها از NFT هایی با فرمت فایل JPEG، MP3، MP4 و TXT پشتیبانی می‌کنند.

 

۲. یک بلاک چین را انتخاب کنید

یک خالق اثر باید بداند که NFT های خود را می‌خواهد در کدام بلاکچین صادر کند. در حال حاضر اتریوم محبوب‌ترین بلاکچین برای این منظور است، اما انواع بلاکچین‌های دیگر نیز در حال محبوبیت پیدا کردن هستند، مانند:

 

• Tezos

 

• Polkadot

 

• Flow

 

• Binance Smart Chain

 

هر بلاک چین استانداردهای NFT، بازارها و خدمات کیف پول منحصر به فرد خود را دارد. اگر کسی بخواهد توکن‌های NFT را در زنجیره هوشمند بایننس ایجاد کند، تنها می‌توانند از آن NFT ها در پلتفرم‌هایی استفاده کنند که از توکن‌های زنجیره هوشمند بایننس پشتیبانی می‌کنند. بنابراین، آنها نمی‌توانند این توکن‌ها را در یک بازار NFT مانند اپن سی ((OpenSea که تنها از بلاکچین‌های اتریوم و کلیتن (Klaytn) پشتیبانی می‌کند، بفروشند.

 

قیمت ارز تزوس

 

۳. راه‌اندازی یک کیف پول

برای پرداخت هزینه‌های بازار و دریافت وجه پس از فروش NFT خود، باید یک کیف پول ارز دیجیتال راه‌اندازی کنید.

 

از آنجایی که اتریوم رایج ترین اکوسیستم NFT است، بیایید به آنچه برای ساخت یک NFT جدید در بلاکچین اتریوم نیاز است بپردازیم. ابتدا، یک خالق NFT به یک کیف پول اتریوم نیاز دارد که از ERC-721، استاندارد توکن NFT اتریوم پشتیبانی کند. برخی از کیف پول‌هایی که واجد شرایط هستند عبارت‌اند از Coinbase Wallet، MetaMask، Trust Wallet، Enjin و D’Cent.

 

یک خالق NFT همچنین باید کیف پول خود را با مقدار مشخصی از توکن‌های اتر (ETH) شارژ کند تا کارمزد تراکنش‌ها را با آن بپردازد. کسانی که از کیف پول کوین بیس (Coinbase) استفاده می‌کنند می‌توانند اتر (ETH) را از کوین بیس با دلار آمریکا یا یک ارز فیات دیگر خریداری کنند. سایر کاربران باید اتر را از یک صرافی ارز دیجیتال خریداری کرده و آن را به کیف پول دیجیتال خود ارسال کنند.

 

۴. بازاری برای فروش اثار خود پیدا کنید

قبل از ساخت و فروش NFT خود، باید بازاری را برای قرار دادن NFT خود در آن انتخاب کنید. در حال حاضر بازارهای NFT زیادی وجود دارد که می‌توان از بین آنها انتخاب کرد. بسته به هنر و علایق خود، می‌توانید یک بازار ویژه که در انواع خاصی از اثار هنری تخصص دارد یا یک بازار آزاد عمومی را انتخاب کنید.

۵. ضرب NFT

اکنون آماده هستید تا NFT خود را ضرب یا مینت کنید. اکثر بازارهای NFT یک آموزش گام به گام برای آپلود فایل دیجیتالی شما در پلتفرم خود ارائه می‌دهند. این فرآیند شما را قادر می‌سازد تا هنر دیجیتال خود را به یک NFT قابل فروش تبدیل کنید.

۶. NFT خود را بفروشید

هنگامی که NFT خود را ضرب کردید، می‌توانید آن را بفروشید. شما باید یک قیمت حداقلی و یک حق امتیاز را که در صورت فروش مجدد NFT به شما پرداخت می‌شود، تعیین کنید.

نحوه خرید NFT

 

برخی از NFT ها فقط در پلتفرم‌ها یا بازارهای خاصی در دسترس هستند. به عنوان مثال، شخصی که می‌خواهد کارت‌های معاملاتی مجازی NBA Top Shot بخرد، باید یک حساب در NBA Top Shot باز کند.

سایر بازارهای NFT عبارت‌اند از OpenSea، Rarible، Foundation و Nifty Gateway.

ابتدا باید کیف پول خود را با ارز دیجیتال یا ارز فیات شارژ کنید. سپس باید کیف پول خود را به بازار NFT مورد نظر متصل کنید. پس از آن، می‌توانید شروع به بررسی پیشنهادات بازار و خرید کنید.

 

نحوه فروش NFT

برای فروش یک NFT، باید توکن را در یک بازار فهرست کنید. برای انجام این کار، روی NFT موجود در مجموعه خود که می‌خواهید بفروشید کلیک کنید و دکمه « sell» را پیدا کنید. با کلیک بر روی “ sell” یک صفحه قیمت ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد شرایط فروش را تنظیم کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، می‌توانید قیمت ثابت یا حراج را انتخاب کنید.

 

خرید ارز بلور 

 

هزینه‌های فروش NFT

کارمزد فروش NFT جز هزینه‌های مرتبط با فروش NFT است. این هزینه‌ها بسته به پلتفرم مورداستفاده می‌تواند متفاوت باشد. هر کسی که علاقه مند به ساخت، خرید یا فروش یک NFT است باید هزینه‌های مختلف مرتبط با بازار را در نظر بگیرد.

 

برخی از کارمزدهای مرتبط با NFT ها شامل کارمزدهای گس، تراکنش، حق امتیاز، و کارمزد ضرب توکن (Mint) است.

 

بازارهای محبوب NFT

 

در ادامه به معرفی بهترین بازارهای خرید و فروش NFTمی‌پردازیم.

 

اپن سی (Open sea)

 

OpenSea یکی از پرکاربردترین بازارهای NFT است. OpenSea انواع دارایی‌های دیجیتال، از اثار هنری گرفته تا موزیک و کلکسیون‌ها را ارائه می‌دهد.

رریبل

پلتفرم رریبل Rarible)) امکان خرید، فروش یا خلق انواع آثار هنری، ویدئو، کلکسیون و موزیک را فراهم می‌کند. رریبل توکن مخصوص به خود را دارد (RARI) که برای خرید و فروش در بازار رریبل باید از آن استفاده کنید.

 

فاوندیشن Foundation))

از زمان راه‌اندازی فاوندیشن در اوایل سال ۲۰۲۱، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار NFT در این پلتفرم فروخته شده است. برای پیوستن به بازار Foundation، کاربران باید از یک هنرمند دیگر در پلتفرم دعوت نامه دریافت کنند.

 

نیفتی گیت‌وی ((Nifty Gateaway

نیفتی گیت‌وی بازار فروش برخی از محبوب‌ترین هنرمندان دیجیتال مانند Beeple، Grimes و Pak بوده است. این پلتفرم توسط صرافی جمینی (Gemini) پشتیبانی می‌شود.

 

سوپر رر SuperRare))

سوپر رر یک بازار ان اف تی است که به جای NFT های افراد مشهور، روی هنر تمرکز می‌کند.

 

سخن پایانی

 

همانطور که مشاهده کردید، یادگیری نحوه خرید و فروش NFTکار سختی نیست. توسعه دهندگان رابط‌های کاربری گرافیکی ایجاد کرده‌اند که این فرآیند را تا حد امکان آسان می‌کند. البته داشتن تجربه در استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.