تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 11:21
80 بازدید
کد خبر : 167010

ارجاع بیماران از بخش دولتی به خصوصی تخلف است

ارجاع بیماران از بخش دولتی به خصوصی تخلف است

ایسنا/همدان رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان ارجاع بیماران از بخش دولتی به خصوصی را توسط پزشکان تخلف دانست. علیرضامدرکیان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در صورت تخلف پزشکی در رابطه با عدم انجام وظیفه خود در بیمارستان‌ها و بخش‌های دولتی، شهروندان می‌توانند به صورت حضوری گزارش تخلف را به سازمان نظام پزشکی اطلاع داده و

ارجاع بیماران از بخش دولتی به خصوصی تخلف است

ایسنا/همدان رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان ارجاع بیماران از بخش دولتی به خصوصی را توسط پزشکان تخلف دانست.

علیرضامدرکیان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در صورت تخلف پزشکی در رابطه با عدم انجام وظیفه خود در بیمارستان‌ها و بخش‌های دولتی، شهروندان می‌توانند به صورت حضوری گزارش تخلف را به سازمان نظام پزشکی اطلاع داده و یا با سامانه ۱۹۰ تماس برقرار کنند.

مدرکیان با اشاره به این‌که ارجاع برخی بیماران بخش دولتی به خصوصی استثنائاتی دارد، عنوان کرد: گاهی اوقات به علت درخواست مراجعه کننده، طولانی بودن فرایند درمان بیمار، نبود امکانات کافی و تجهیزات پزشکی در بخش دولتی، پزشک، بیمار را به بخش خصوصی ارجاع داده و این موضوع تخلف محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود برخی از درمان‌ها از جمله تغییر مفصل زانو در مراکز دولتی انجام نمی‌شود و بیمار فقط با مراجعه به بخش خصوصی می‌تواند فرایند درمان را انجام دهد.

مدرکیان هم‌چنین از افزایش  ۷ تا ۱۰ درصدی تعرفه ویزیت پزشکان خبر داد و گفت: این تعرفه از یکم اردیبهشت ماه اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این افزایش ۱۰ درصدی تعرفه شامل پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص می‌شود که تعرفه ویزیت پزشکان و دندانپزشکان عمومی ۲۷ هزار تومان است که با ارائه دفترچه بیمه، این مبلغ به ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش می‌یابد.

مدرکیان با اشاره به تعرفه پزشکان و دندانپزشکان متخصص یادآور شد: مبلغ ویزیت آنها ۴۱ هزار تومان است که در صورت دارا بودن دفترچه بیمه، بیمار باید ۲۹ هزار و ۸۷۰ تومان آن را پرداخت کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان در پایان گفت: تعرفه ویزیت آزاد پزشکان فوق تخصص، ۵۲ هزار تومان است که بیمار با داشتن بیمه می‌تواند ۳۸ هزار و ۵۶۰ تومان آن را پرداخت کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.